Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg bruge det samme GS1 - EAN-13 account til begge mine virksomheder?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jan 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg købte engang sådan en pakke fra GS1 så jeg kunne lave EAN koder.
Nu står jeg og skal bruge nogle stregkoder til min anden virksomhed, kan jeg ikke bare bruge den samme virksomhedskode, eller kan man slå virksomhedskoden op i et register?

Er virksomhedskoden personlig til virksomheden er hvad jeg prøver at høre
Vil nogen kunne se at jeg bruger koden fra virksomhed 1 på virksomhed 2?
Fra København K.
Tilmeldt 8. May 18
Indlæg ialt: 8
Fra  Stregkoder Danmark ApS Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik

Det vigtigste ved stegkoderne er at det er internatioale unikke numre, og at de er skaffet af legal vej og derfor indgår i det internationale stegkode nummer system. Her findes der to danske leverandører af stregkoder Stregkoder Danmark og GS1 Danmark. Stregkoder der allerede har været tilknyttet et produkt må heller ikke genanvendes også selvom det produkt de tidligere har været tilknyttet ikke eksisterer mere.

Det der  bliver kaldt landekoden, de første to numre og virksomhedspræfix de efterfølgende 5-9 numre er ikke afgørende for om stregkoden virker i butikkerne, så længe de to ovennævnte forhold er i orden, altså koden er unik så produktet ikke kan forveksles med andre produkter.

Hvis man vil vide hvilke regler GS1 Danmark har for de stregkoder de leverer er det sikreste selvfølgelig at henvende sig  direkte til GS1 Danmark.

Med venlig hilsen

John M. Andersen

Tilmeldt 24. Jan 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svaret!

Jeg købte GS1 pakken og har brugt det tildelte virksomhedspræfix siden.
Nu står jeg og skal bruge stregkoder til min anden virksomhed. Kan jeg ikke bare bruge det samme virksomhedspræfix?

Normalt sender jeg en CSV fil til forhandleren, med info om at denne kode hører til dette produkt.
Men er der et offentligt register hvor man kan se at denne virksomhedspræfix hører til denne virksomhed.

jeg skal selvfølgelig sikre mig at det ikke er de samme koder der bliver brugt, men har 100.000 at vælge imellem så starter bare i hver sin ende.
Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke noget problem.

du kan jo evt. oprette det som et bi-navn til nuværende firma på cvr.
hvis du vil lave en juridisk tilknytning.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra København K.
Tilmeldt 8. May 18
Indlæg ialt: 8
Fra  Stregkoder Danmark ApS Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes et stregkoder register der hedder GEBIR  (Global electronic barcode information register) og GEPIR  (Global electronic party information register) som er en slags "stregkodernes telefonbog."  Hvis du har erhvervet dine stregkoder gennem GS1  står det optegnet i GEPIR og hvis du erhvervet dem gennem Stregkoder Danmark står de optegnet i GEBIR.

Da dine stregkoder kommer fra GS1 kan du slå dem op  her hvor de er registreret med din virksomhedpræfiks tilknyttet dine firmaoplysninger.

Med venlig hilsen

John M. Andersen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)