Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Krav til bankkonto i en enkeltmandsvirksomhed som bruger virksomhedsordningen

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 24. Jan 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej panel.

Håber der er nogle som kan svare på dette. Vi har en del penge stående på en erhversvkonto som vi har i enkeltmandsvirksomheden hvor vi benytter os af virksomhedsordningen, dvs. det er opsparede overskud vi primært har stående.
Nu har vores bank meddelt os at alt indestående over 0 vil blive forretntet på erhverskontoen fra næste måned og kan se det er ligeledes i stort set alle banker der er det nu.

Så spørgsmålet er kort og godt kan vi oprette en seperat privat konto ( er med på at økonomien ) skal være adskilt fra privatøkonomien. Det er bare som en privat konto istedet for en erhverskonto og vil der spare den negative rente, holder det så stadig lovgivningen ved brug af virksomhedsordningen.

Bh Karen A
Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fik at vide fra min bank at der lovmæssigt er et krav om at man har en decideret erhvervskonto... Du kan derfor ikke bare oprette en privat konto og køre erhverv derpå...

Bankerne har også en række krav fra myndighederne de skal opfylde, bl.a. udfylde en masse omkring dig og din virksomhed i forhold til bekæmpelse af hvidvask - De skal kende deres erhvervskunder..

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Karen79:
Hej panel.

Håber der er nogle som kan svare på dette. Vi har en del penge stående på en erhversvkonto som vi har i enkeltmandsvirksomheden hvor vi benytter os af virksomhedsordningen, dvs. det er opsparede overskud vi primært har stående.
Nu har vores bank meddelt os at alt indestående over 0 vil blive forretntet på erhverskontoen fra næste måned og kan se det er ligeledes i stort set alle banker der er det nu.

Så spørgsmålet er kort og godt kan vi oprette en seperat privat konto ( er med på at økonomien ) skal være adskilt fra privatøkonomien. Det er bare som en privat konto istedet for en erhverskonto og vil der spare den negative rente, holder det så stadig lovgivningen ved brug af virksomhedsordningen.

Bh Karen A

Det korte svar er; Ja det kan du sagtens gøre! virksomhedsskatteordningen er en skatteberegningsmodel og har intet i sig selv at gøre med f.eks. krav om nemkonto m.m.

I øvrigt er du langt fra den eneste som vælger at bruge denne løsning.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark Källstrøm:

Jeg fik at vide fra min bank at der lovmæssigt er et krav om at man har en decideret erhvervskonto... Du kan derfor ikke bare oprette en privat konto og køre erhverv derpå...

Det er slet ikke det trådstarter spørger om.

Trådstarter spørger om en "både og" løsning.

Ja man skal have én erhvervskonto, men der intet til hindre for at man i en enkeltmandsvirksomhed ikke også kan bruge en privatkonto.

Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Inden du gør det, bør du nok nærlæse de vilkår og betingelser for den aftale du har indgået med banken.

Her tænker jeg både privat og erhverv.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

seoplus:

Inden du gør det, bør du nok nærlæse de vilkår og betingelser for den aftale du har indgået med banken.

Her tænker jeg både privat og erhverv.

Hvorfor?

Der er ingen banker i DK har skrevet ind i sine betingelser, for hverken privat- eller erhvervskunder, hvordan man skal disponere i en VSO.

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Opret en konto hos N26

Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:
Der er ingen banker i DK har skrevet ind i sine betingelser, for hverken privat- eller erhvervskunder, hvordan man skal disponere i en VSO.

Nu tænke jeg mere på generelle formuleringer om erhvervsbrug af en privatkonto.

Men imponerende at du har kendskab til samtlige danske bankers kundeaftaler. :)

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

seoplus:

Jesper_nl:
Der er ingen banker i DK har skrevet ind i sine betingelser, for hverken privat- eller erhvervskunder, hvordan man skal disponere i en VSO.

Nu tænke jeg mere på generelle formuleringer om erhvervsbrug af en privatkonto.

At benytte en privatkonto som en del af en VSO har ikke noget med erhvervsbrug at gøre!

En VSO er udelukkende en skatteberegningsmodel.

seoplus:

Men imponerende at du har kendskab til samtlige danske bankers kundeaftaler. :)

Tak, det tager jeg som et kompliment. ;)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja i enkeltmands må du gerne have penge stående på en personlig konto - Hvisvaskmæssigt bør det oplyses, at det er overskudslikviditet fra VSO personlig virksomhed  men det er mig bekendt ikke en privat hævning overhovedet, så længe du jo stadigt bogfører og har det som beholdning i VSO - ex Santander giver positiv ved lidt binding (det gør din bank måske også?)
Du skal stadigt have en bankkonto tilknyttet dit CVR for moms osv - men jeg kan ikke se nogen hindring i du har en anden - ikke tilknyttet CVR som du bogfører penge over til - så længe banken overholder hvidvaskregler og derfor Bør kende formål og oprindelse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)