Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsregnskab som ny virksomhed: Får man besked?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Mar 16
Indlæg ialt: 27
Fra  Ginpu Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har oprettet en momsregistreret enkeltmandsvirksomhed Q4 2018, og har ikke indberettet noget momsregnskab endnu. Får man en besked i E-boks når det er ved at være tid, eller hvordan?

Jeg har desuden solgt noget til Spanien med omvendt betalingspligt på moms, er der noget jeg skal indberette anderledes så?

Hvor og hvornår bør jeg gøre det her? Får jeg besked eller skal jeg selv huske det?

Tak.

Tilmeldt 24. Jan 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Hej.

Du skal indberette moms på SKATs hjemmeside. Du får ikke besked, når du skal melde moms. Hvis du derimod bruger en regnskabsservice som Dinero, får du besked.

Vh
Ahmed
Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 291
Fra  SIDWAVE Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg fik da besked!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener du skal tilmelde dig besked - ellers er jeg ikke sikker på du får det - men skriv det selv i kalender og husk ikke at betale mere end 5 dage før frist- eller bedre tilmed automatisk betaling, for så går det af sig selv og du indberetter bare https://johnhannover.blogspot.dk/2017/08/betaling-af-moms-tilmelding-automatisk.html 

Her har du alle frister https://startupadvisejh.blogspot.com/2019/01/momsfrister.html 

Du har solgt til Spanien og ja - det skal månedligt indberettes som EU salg på hver kundes momsnummer  (kan ændres til kvartal ved anmodning) og lige i hovedet - i momsrubrik B

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg får 2 mails om indbretting af moms per kvartal fra SKAT.

1 mail pr cvr.

HVA'så Ahmed D, har du det godt G?

Undersøg lige tingene inden du hjælper folk, så folk ikke bliver vildledt ;) ellers godt med at, du kommer med indput. Det er der ikke mange af længere på dette forum :p

Tilmeldt 24. Jan 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person
Så er det fordi, du har tilmeldt dig at modtage besked fra SKAT.
- Arbejder ved Skattestyrelsen, så jo, jeg ved skam hvad jeg snakker om, når jeg hjælper folk.

God dag Skygge manden
Tilmeldt 28. Dec 18
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Man skal tilmelde sig beskeder fra SKAT, men der skal ikke foretages nogen særlig tilmelding for at modtage momsbeskeder. Den generelle tilmelding gælder for alle deadlines. Jeg tror det er det der skaber lidt forvirring :).
Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Nå da da Ahmed G, men det var jo ikke det du skrev til trådstarteren til at starte med.

I det mindste bidrager du med noget lige nu.

I dit første svar sagde du man IKKE får besked.

Du kunne skrive til trådstarteren " jo kære trådstarteren, du kan få besked hvis du tilmelder dig besked servicen"

Det gjorde du bare ikke ahmed G.

Tilmeldt 24. Jan 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hvad er der med dig og dit "G" Er du fatsvag eller fatter du bare ikke noget? :)
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)