Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Annoncesnyd - skal jeg betale eller ej?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jan 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 03:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle,

Jeg er blevet solgt en medieannonce.

De har overbevist mig om at komme med i "Analyse Produktion" som skulle udgives i Børsen i December. Analyse produktion passer til vores virksomheds kundesegment.

Efter som jeg ikke har hørt fra virksomheden, sender jeg en mail og efterspørger omkring annoncen, resultat osv. (Jeg har ikke fået noget ud af det hverken på min hjemmeside eller henvendelser) og jeg modtager denne mail:

Udgivelsen blev d. 13 november rykket til mediet Jyllands-Posten og i den ombæring blev der udsendt en mail til alle deltagere herom. Er den mail blevet væk i din mailboks? (den blev også udgivet i et indlæg som hed "analyse ed fokus på produktion, food & beverage, byudvikling og energi" i stedet for "analyse produktion" som står klart og tydeligt på fakturaen)

Det er sjovt fordi d. 19 november fik jeg en mail som efterspurgte logo og andet grafisk materiale med følgende titel: "Emne: Re: Ordrebekræftelse - navn på sælgers virksomhed- Analyse Denmark - Børsen - Produktion"


Jeg har så ringet og klaget og vil ikke betale fakturaen som forfalder om 5 dage. Fordi det er noget helt andet end det vi har aftalt.

Så fortæller de mig at der står følgende i ordrebekræftelsen som giver dem ret til at skifte avis og annonceplads som det passer dem:

"xxxxx forbeholder sig retten til at ændre distributionskanalen samt udgivelsesdatoen."

De tilbyder mig den samme annonce i jyllandsposten næste månede, men jeg mener de har snydt mig og misinformeret mig og bla. sendt mail efter den angivenligt blev flyttet til et nyt medie, men titlen på mailen var stadig analyse børsen.

Jeg vil meget gerne spare de 10.000kr som er hårdt tjent og "investeret" i håb om at modtage nogle nye kunder, men vi har ikke engang kunne se stigning i besøgende på vores hjemmeside efter udgivelsen.

Har de virkelig lov til bare at skrive sådan i betingelserne og så rykke sådan med aftalerne og så ikke informere herom.

Desuden har jeg spurgt 3 gange efter den originale mail fra d. 13. november og de svare ikke på denne henvendelse...



Mvh, Lasse





Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 291
Fra  SIDWAVE Skrevet kl. 06:01
Hvor mange stjerner giver du? :

du skal kun betale for hvad du har skrevet under på.

findes der nogen form for underskrift ?

hvis "kontrakten" ikke stemmer overens med det leverede, så står du til at vinde en retsag, gider du bruge tid og penge på det ?

overvej evt, at droppe det og komme videre i livet. du er blevet snydt.. ærgeligt

Tilmeldt 25. Jan 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 06:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan,

Tak for din besked.

Jeg har svaret deres ordrebekræftelsesemail med:

Hej xxxxxx,

OK Jeg bekræfter at min virksomhed xxxxx CVR NR:.xxxxxxxx vil bestille det vedhæftet.

Mvh, Lasse


I emailen var der en pdf med varebeskrivelse (artikel analyse produktion i børsen) hvor der står at de "forbeholder sig retten til at ændre distributionskanalen samt udgivelsesdatoen"

Der er ingen underskrift.

Tager de det i retten? Koster det ikke kun hvis jeg taber?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jan:
du skal kun betale for hvad du har skrevet under på.

Den holder da vist ikke helt, når køber har fremsendt logo og andet materiale må man da antage at der er en accept af tilbuddet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det med underskrift er ikke afgørende-  selv mundtlige aftaler er jo gældende - OM du så i retten kan få medhold i at de ikke måtte skifte medie og at du ikke var klar over den del - er svært at sige. Taber du i retten får du formentlig i alle fald ½ omkostning - men du får også meget let dine egne omkostninger selv hvis du ikke taber

Umiddelbart skriver du jo at:

Lassito:

Jeg har svaret deres ordrebekræftelsesemail med:
Hej xxxxxx,

OK Jeg bekræfter at min virksomhed xxxxx CVR NR:.xxxxxxxx vil bestille det vedhæftet.

Mvh, Lasse


I emailen var der en pdf med varebeskrivelse (artikel analyse produktion i børsen) hvor der står at de "forbeholder sig retten til at ændre distributionskanalen samt udgivelsesdatoen"

Og dermed har du jo klart sagt JA og også sagt ja til at de måtte ændre distributionskanal og udgivelsesdato (første er lidt usædvanligt - sidste er almindeligt)

Du skal regne med at bare det at gå til en advokat og høre, om den med ændre distributionskanal var for meget en åben dør eller ikke i forhold til at du fik det bestilte kan koste ganske meget. 
 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Betal de 10.000 og kom videre. Det lyder som om de godt kan skifte medie.

Du har til gengæld lært noget af de 10.000kr.
Aldrig bruge penge på printmediet da det ofte ikke betaler sig og ikke kan måles. For det samme beløb kan du lave meget aktivitet online hvor levetiden af dit materiale ofte et meget længere.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Pilde:
Aldrig bruge penge på printmediet da det ofte ikke betaler sig og ikke kan måles.

En noget udokumenteret påstand som alle net medienørder vil have os til at tro på - hvis det skulle være rigtigt kan man  jo undre sig over at mange stadig bruger printmedier samt direct mail

Net reklamer er jo kun interessante hvis man ligger  på side 1 eller 2 på Google - men side 5 eller 10 har nok en meget begrænset værdi.

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

En noget udokumenteret påstand som alle net medienørder vil have os til at tro på - hvis det skulle være rigtigt kan man  jo undre sig over at mange stadig bruger printmedier samt direct mail. 

Net reklamer er jo kun interessante hvis man ligger  på side 1 eller 2 på Google - men side 5 eller 10 har nok en meget begrænset værdi.

Du taler vist som du ved bedst men digital er meget andet end Google selvom jeg også selv er afhængig af mine placeringer hos Google. Så længe man ikke kan vise hvad værdien er af en print reklame, hvor man spreder budskabet over for en stor ikke segmenteret målgruppe, så vil effekten alt andet lige være svingende, og så er det svært at argumentere for at man skal lave disse håbløse reklamer. 

Digitalt kan du selvfølgelig bruge dit annoncebudget på at forbedre dine Google placeringer men du kan jo også lave noget fedt content som du evt. kan sprede via sociale medier - købt eller viralt. Du kan også bruge energien på andre tiltag som forbedre din profil og image og disse tiltag skal du huske er noget som holder i meget længere tid end en tilfældig annonce på en død syg torsdag i Børsen. Fredag er der INGEN der ser den igen.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)