Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan bogføres fragt?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jan 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa herinde

Jeg har en ny startet webshop. Jeg er i tvivl om hvordan jeg bogfører fragt. Jeg tager en fast pris, hvilket betyder at fragten der står på faktura ind imellem ikke er den eksakte fragtpris. Der er derned ikke tale om et direkte udlæg. I webbutikken er der to muligheder. Kunden betaler, eller jeg betaler (ved køb for over 399kr). Hvis jeg betaler tænker jeg ikke det er så svært, og vil bare bogfører som udgift, men hvad hvis kunden betaler. Bør jeg så trække fragten fra beløbet inden jeg bogfører? Det er super besværligt at skulle fører det sådan da jeg ikke bogfører med det samme. Hvilket vil sige at jeg skal ind og slå hvert enkelt ordre op i fragt modulet for at se hvad der er trukket for fragt. Og derefter Trække det fra totalen, som så kan bogføres. Efter som regnskabet kun er til mig selv kan jeg så evt bogfører hele fragten fra fx en gang om måneden ved at lave en kreditnota? Vil det være forkert?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46465
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

JBWebben:
Efter som regnskabet kun er til mig selv kan jeg så evt bogfører hele fragten fra fx en gang om måneden ved at lave en kreditnota? Vil det være forkert?
  uden at have kræfter til hele sagen - så ja  - det ville være både forkert og ulovligt. Kreditnota er alene til når noget er fejl leveret mm
Har du overvejet en online bogholder?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Jan 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænker at det må være muligt for alm dødelige at bogfører fragt. Det kan ikke være raketvidenskab..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46465
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

det er det heller ikke - du beskriver bare ikke godt nok alt - og dit bogføringsprogram kan jo givet også beskrive det

Det afhænger jo af om du fakturerer fuldt beløb og så giver en rabat eller om du fakturerer - som i eksemplet hvor DU betaler fragten.  Det du bogfører er den indtægt du får - fuldstændig uanset om det er vare eller fragt du bogfører - de to ting er helt ens både som indtægt og som moms
Betaler du fragten, så er det en omkostning - og den kan så være med moms - eller hvis det er alm porto B breve uden moms og det er så en af de to ting du bogfører som

Din shop bør nok også opsættes til at overføre korrekt til dit bogføringsprogram så du ikke selv skal. Jeg ville stadigt, hvis jeg var dig, få en online bogholder på, for jeg tror du kan have mange andre ting du ikke mener er raketvidenskab, men som du ikke forstår

Hvad basis regnskab angår har du den letlæste http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/11/regnskab.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Jan 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, tak for svar & link 👍

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)