Hvis et relativt nyoprettet IVS bliver tvangsopløst (grundet manglende registrering af de reelle ejere), og der i den forbindelse skal laves en genoprettelse med tilhørende revision / regnskab, hvordan skal et modtaget tilskud (fra kommunen) bogføres?
Er det evt. en gæld til kommunen eller skal det indskrives som et aktiv? (kravene for indskudet er mødet eller vil med sikkerhed blive mødt).
Eksempelvis er der modtaget 100.000kr., hvoraf blot 10.000 er brugt ved tvangsopløsning.
Du beskriver ikke nær nok om det med tilskud fra kommunen - som jo er usædvanligt - om det er en "gave" så alle 100.000 er indtægt til skat eller hvad der er for betingelser. Om det at i er til tvangsopløsning betyder, at I jo ikke kan møde krav eller om I kan - er helt umuligt at vide uden alle detaljer om det indskud - gave - depositum - forudbetaling osv
Da I jo under alle omsætændigheder skal have en aut revisor til at lave erklæring til genoptagelsen, så er det noget den revisor tager sig af og checker hele baggrunden for, så fat i en revisor med det samme
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Som John nævner mangler der lidt info om de 100.000 kr. (hvordan det skal indregnes/bogføres.
Jeg er netop i gang med en genopretning som din inkl. ajourføring af alle posteringer siden selskabs-start. Bemærk at du meget snart risikerer indkaldelse til møde i Skifteretten og dermed risikerer opløsning og/eller en ekstra aktør i form af en advokat/kurator, der skal forestå likvidationen (eller accepterer at du genopretter). Denne del hjælper jeg også med at undgå.