Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import uden for EU - ikke momsregisteret

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Nov 18
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg skal importere varer fra uden for EU´s grænser. Jeg er registeret som enkeltmandsvirksomhed og importregistereret, dog ikke momsregisteret. (Det er en lille forretning, som ikke når op på en indtægt på over 50.000kr på et år) 

Mit spørgsmål er på: 

- Hvordan betaler jeg importmoms? Får jeg automatisk en faktura på dette, eller skal jeg selv indberette dette (jeg er som sagt ikke momsregisteret, og vil derfor hellere ikke skulle afregne moms hver 1/4 måned) 

- Jeg kommer ikke til at bestille pakker for over 1250kr (som er toldgrænsen), skal jeg stadig lave en sikkerhedsstillelse, og i såfald hvilken måde ville i anbefale at jeg oprettede mig på. Jeg kommer jo ikke til at skulle betale moms, så tænker det er dumt at melde mig på den hvor jeg automatisk hver måned får trukket told fra skat, ville det ikke være mest optimalt at oprette mig ved kontant betaling. 

- Er der muligvis en som kan give mig en konkret guide i hvad jeg skal gøre fra jeg bestiller varen, f.eks hvad der skal stå på pakken, hvad jeg skal gøre når den kommer til DK osv :-) 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen, når du ikke er momsregistreret, skal sælger jo bare fakturere MED moms.

Du kan/må ikke få sendt dine varer uden moms når du ikke er momsregistreret, så importmomsen er jo bare en udgift sammen med varen.

Jeg er så forbavset over, at du kan være importregistreret uden at være momsregistreret. Men det er slet ikke min spidskompetence  det her, så jeg håber, der kommer andre på banen.

OBS. Vær opmærksom på, at det er din omsætning der lægges til grund når der er tale om en grænse på 50.000 på 12 måneder for at skulle momsregistreres. Måske bare et spørgsmål om ord, men den er vigtig.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er altså ingen grund til at du starter flere debatter om samme emne!

Tilmeldt 25. Nov 18
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej ved jeg godt. Men uden feedback + jeg snakkede med fagmænd i går, synes jeg det var oplagt ;-)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Laerkejuhl:
Men uden feedback + jeg snakkede med fagmænd i går, synes jeg det var oplagt ;-)

Måske du skulle prøve at kigge igen, du har da fået feedback!

fagmænd ???

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)