Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan betaler man importmoms uden at være momsregisteret

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Nov 18
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. 

Jeg skal importere hår-ting fra aliexexpress - jeg er selvfølgelig  importregisteret, men det kan ikke betale sig økonomisk for mig at blive momsregisteret. Mit spørgsmål er så, hvordan jeg skal betale importmoms

Jeg skal vel bede sælger om at skrive mit CVR-nr på pakken + DK foran, og så fjernes importmomsen vel? eller hvordan hænger det sammen :-) 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Laerkejuhl:
og så fjernes importmomsen vel? eller hvordan hænger det sammen :-) 

Den fjernes naturligvis ikke, når du ikke er moms registreret.  Du vil både skulle betale told og moms.

Med hensyn til momsregistrering, er det ikke et spørgsmål om det kan betales sig for dig økonomisk - reglerne er simple du skal lade dig moms registrere så snart du kan se at du vil få en omsætning på 50.000 DKK indenfor en 123 måneder periode, div. at du maximalt må omsætte for 4.150 DKK pr. måned .

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Laerkejuhl:

Hej. 

Jeg skal importere hår-ting fra aliexexpress - jeg er selvfølgelig  importregisteret, men det kan ikke betale sig økonomisk for mig at blive momsregisteret. Mit spørgsmål er så, hvordan jeg skal betale importmoms. 

Jeg skal vel bede sælger om at skrive mit CVR-nr på pakken + DK foran, og så fjernes importmomsen vel? eller hvordan hænger det sammen :-) 

nej du skal opkræves importmoms og skulle der ske en fejl, fordi told/speditør misser at du ikke er momsregistreret, skal du gøre opmærksom på det (din pligt at sikre korrekt indfortoldning) og du betaler så bare momsen ved importen som en udgift. Det er jo netop sådan at - opkræver man ikke salgsmoms - så har man ikke fradrag for købsmoms, herunder ikke importmoms

Selv momsregistrerede som importerer noget til et eller andet ikke momspligtigt - skal selv angive og betale den - og må ikke trække den fra igen i købsmoms

Jeg synes du skulle have overvejet momsregistrering. At starte import og ikke regne med at komme over 4000 kr om måneden i omsætning er let bare arbejde og penge ud af lommen - og skal du så siden registreres for moms, så stiger dine priser pludseligt meget. Det er langt bedre at være momsregistreret for start, kunne trække importmoms fra, også selv om du så skal lægge moms på dit salg - fordi du slipper for pludseligt at forstyrre hele din forretning med moms https://johnhannover.blogspot.dk/2017/10/frivillig-momsregistrering-en-god-ide.html 

vh John Hannover

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)