Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forslag ønskes til bankvalg

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Nov 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil meget gerne have forslag/erfaringer fra brugerne herinde.

Nystartet IVS, der ejes af mig og kompagnon skal finde en bank. Der er behov for følgende:

1. Standard konto uden kassekredit.

2. Netbank, gerne med mulighed for at vi begge kan logge på, men vi kan sagtens klare os med kun én adgang.

3. Betalingskort (optimalt set VISA da det gør meget lettere, men ikke et krav).

Vi ønsker ikke at skifte vores private bankforretning fra nuværende bank. Vi har ikke behov/ønske om rådgivningsydelser fra banken p.t.

Jeg har selv været i kontakt med en del banker efterhånden. Langt de fleste kræver at man flytter privat-delen også. Måske er det rimeligt nok, det kan jeg ikke gennemskue.

Dem, der ikke gør er typisk i den dyrere ende. Jeg er stødt på mange, der ligger på 4000 i oprettelse + 100 kr eller mere pr. måned.

Nogen der kan anbefale en bank og/eller ligger inde med mere info, hvad man bør forvente prismæssigt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror det er ret typisk pris med op mod 4000 kr i oprettelse når man ikke har det private engagement samme sted. Mener dog Nordea starter fra 1250 kr og så 100 kr per måned inkl. visa kort

I kan læse om en del bankers priser og stilling til det med privat medfølge og andet her https://johnhannover.blogspot.dk/2018/01/lidt-om-bankers-priser.html

nogle steder er der penge at spare ved ikke at have erhvervsnetbank men få adgang til erhvervskontoen ved at give fuldmagt til at den ses hos ejer personligt men om banker tillader det med flere ejere ved jeg ikke

Forvent også at der let kan være krav om personlig selvskyldnerkaution (som så ikke betyder noget hvis I ved I aldrig vil trække banken over - men jo ellers - er personlig) 
Se også http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/ny-bankkonto-hvorfor-er-det-besvrligt.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg anbefalder stærkt danske bank hvis du har også holdingselskab.
Hvis du ikke har, så er det lige meget hvad du vælger.

Men jeg nævner lige hvorfor danske bank er godt.

1: du betaler for oprettelse for drift+ holding, 2k hvis du har privat hos dem og 4k uden det private.
2: du betaler kun for drift pr mdr og holdingselskabet er gratis pr mdr. ( mange steder tager også for holding pr mdr).
3: hvis du har 750k i privat formue, er drift også gratis pr mdr.

Med deres bussines pakke nr 2, har du adgang til alle kontie i koncernen med et login, samtidige du kan give revisor adgang til at kigge for at lave regnskab uden han fortage sig nogen funktioner.
Du er selv herre over alle brugerne , hvor du kan oprette bruger og ændre dem samtidige blocker dem.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)