Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Årsregnskab med ej fradragsberettigede udgifter

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Mar 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en konto 7010 til “Ej fradragsberettigede administrationsomkostninger”. Denne er anvendt til betaling af stiftelsesomkostninger for selskabet som ikke kan trækkes fra i regnskabet som almindelige udgifter. - Jeg bruger Dinero, og nu viser rapporterne en forkert resultatopgørelse og balance, fordi kontoen medtages som udgift.

Hvordan bogfører eller retter jeg, så det bliver korrekt?

Mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Normalt (og husker ikke specifikt Dinero) så er sådan en konto alene til DIG og din evt revisor, så I ved disse udgifter skal lægges til i årsresultatet til skat - eller hvis programmet er tilsluttet en automatisk selvangivelse, så tages hensyn

Det er helt korrekt at det er med i resultatet, det ER jo en udgift og ellers kunne bank heller ikke stemme

Det er samme med konti med begrænset fradrag , gaver, repræsentation osv. De tæller også med men når de står på sådan en konto, så ved den der laver årsregnskab, at der skal laves skatteregulering og lægges hele beløbet eller det halve eller hvad det nu er for en type begrænset fradrag TIL årets resultat til skat

Dit resultat består af drift (det som du ser nu) men det er ikke det man bruger til skat, det kræver man laver skattereguleringer - normalt manuelt efter nøje gennemgang af regnskabet, eller formentlig, men skattepakke købt i Dinero - så kan programmet selv tage hensyn

Du vil derfor - hvis du er et selskab - næsten altid have ET resultat til årsrapporten i virk.dk og et andet du bruger til at beregne skatten (som derfor langtfra altid er 22% af det resultat du ser i en årsrappport) og- et til selvangivelsen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)