Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dilemma med en idé

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Aug 15
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad gør jeg hvis jeg har en idé som er gennemtænkt, og som jeg kaster mig ud i, men alligevel ikke bliver til noget, da det var selve idéen som ikke var god nok?

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøver igen...

Fra København
Tilmeldt 4. Feb 19
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Går videre til næste ide...
Tilmeldt 22. Sep 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 08:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden jeg jo ved noget om din idé, så er der en grundlæggende fælde du skal passe på, faktisk er det vel én af de største forhindringer der findes.

Du skal på forhånd blive enig med dig selv, om at det ER en god idé og Så gå ALL IN med din idé.

Hvis du fra start selv tvivler, så går du kun halvhjertet ind i projektet og når du så støder ind i ting som bremser dig, risikerer du hurtigt at miste modet og siger til dig selv, tja måske var min tvivl korrekt, måske var det ikke så god en idé.

Hvis man ikke først får sin underbevisthed overbevist om at idéen er god, så lader man hurtigt andre overbevise én om, at det var en dum idé, for det er sjældent andre ser “samme lys” som én selv🙂.

Jeg håber det gav mening🤔😄

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Først skal spørger forstå at der er megen sandhed bag udtrykket "Ideas are like ass holes - Everyone has one".

En ide er absolut intet værd medmindre du kan udmønte og implementere den til at blive en success. Der er sikkert mange der tænkte på en internetboghandel før Jeff Bezo, men det gør ikke at deres ide var det samme værd som Amazon!

Tilmeldt 1. Mar 18
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 08:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville nok tage en lidt anden vej end de andre svar Du har fået.

Situation: Du har en idé som du selv synes er en god idé.

hvis det viser sig ikke at være en god idé kan der være mange grunde til det, som faktisk kan fikses. Du kan spørge dine kunder om hvorfor de ikke er interesserede og vil købe. Det kan være at det viser sig at farven er forkert eller at du simpelthen troede at dine kunder var nogle helt andre end det reelt er.

Mange af disse ting kan testes og verificeres i opstarts fasen uden at du behøver at gå ud og bruge en masse penge på at få lavet et produkt først. Denne feedback bruges til at sikre at du rammer den rigtige kunde og at der reelt er en interesse. Hvis svaret stadig er at der ikke er interesse så er dit produkt nok for specifikt givet at det nok kun er dig selv der er interesseret. I dette tilfælde er jeg enige med de andre om at komme videre med en ny ide. Jeg er også enig i udsagnet med at det er udførslen mindre end det er ideen. Angry Birds var eksempelvis et totalt rip off af mange lignende spiller typer til pc, men det blev alligevel et kæmpe hit fordi det var godt udført og markedsført.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)