Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ændring af branche på ApS

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Nov 12
Indlæg ialt: 36
Fra  Green Harmony Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et ApS som har ligget bag en webshop hvor det er aktiviteter som hjemmesiden, varelager og diverse sociale medier der følger med. 

Jeg vil gerne starte med en ny virksomhed på mit ApS som ikke sælges med  - men må man godt det, ved ikke helt hvor jeg skal kigge. Der er desværre et skattemæssigt underskud i den nuværende ApS virksomhed, så må man overhovedet køre videre, blot med anden branche? Jeg tænker konsulent virksomhed med hjælp til at oprette websider, produkter, vejledning osv. på timeløn.

Nogen gode råd fra jer derude? 

Mette Eriksen

Tilmeldt 13. Feb 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mette

Du kan sagtens bruge dit ”gamle” ApS til at opstarte ny aktivitet i. Du kan også bruge dine tidligere underskud til modregning i fremtidig indkomst. Så længe der ikke skiftes mere end 50 % af ejerkredsen indenfor samme år vil selskabet ikke fortabe sine underskud.

Du skal ændre din branchekode på virk.dk hvor du kan logge ind med NemID.

Derudover skal du være opmærksom på at du også skal ændre selskabets vedtægter hvis den nye aktivitet ikke er forenelig med formålsparagraffen i selskabets vedtægter. Dette gøres ved at afholde en generalforsamling hvor der vedtages en vedtægtsændring.

Med venlig hilsen Kaspar Hartmann-Petersen

Piaster Revisorerne
Statsautoriseret Revisionsaktieselskab
Tilmeldt 20. Nov 12
Indlæg ialt: 36
Fra  Green Harmony Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for dit svar Kaspar, det vil jeg prøve. Skal man så oprette nyt CVR, eller må man godt køre videre på det gamle/oprindelige? Ikke så kyndig i dette, men vil prøve at gøre det selv så vidt muligt. Jeg kan vel lave en ny generalforsamling med vedtægter ud fra den gamle. Jeg er ene ejer.

Mvh. Mette

Mette Eriksen

Tilmeldt 13. Feb 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mette

Du kører videre på det gamle cvr. nr. Det er stadig det samme selskab det laver bare noget andet nu.

Du kan sagtens selv lave en generalforsamling og rette vedtægterne til ud fra de gamle vedtægter.

Med venlig hilsen

Kaspar

Piaster Revisorerne
Statsautoriseret Revisionsaktieselskab
Tilmeldt 20. Nov 12
Indlæg ialt: 36
Fra  Green Harmony Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal have tak - mvh. Mette

Mette Eriksen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)