Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google ads eller seo

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Feb 19
Indlæg ialt: 2
Fra  Ligasport Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Er det værd at bruge penge på Google ads eller skal man investere tid/penge i SEO?

Kan man selv lære at SEO optimere, eller skal man hyre nogen til at gøre det for en?

Hvad er jeres erfaringer?

Mvh
Ligasport.dk
Tilmeldt 6. Nov 17
Indlæg ialt: 167
Fra  Formula X Agency Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan godt udføre begge dele selv, men det kræver en del know how. SEO tager typisk længere tid og Ads kan du gå i gang med med det samme.

Om det ene eller det andet er bedst afhænger af dit produkt, branche, konkurrence, konverteringsmål m.m. - og som oftest er det en dårlig ide kun at satse på kun ét medie.

Såfremt du er helt ny inden for området, så se nogle af succes onlines videoer på Youtube og allier dig efterfølgende med et godt bureau, der kan hjælpe dig i gang.

Fra Odense S
Tilmeldt 14. Jan 19
Indlæg ialt: 36
Fra  Advedia Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Som liunaud nævner, så er forskellen på dem at SEO er meget langsigtet og Google Ads er lige nu og her.

Så det kommer igen meget an på hvad det er målet med det hele er. Jeg anbefaler altid en blanding af SEO go Google Ads. Laver du SEO så vil dine tekster bliver bedre, hjemmesiden hurtigere, det generelle indtryk i Googles øjne blive bedre og det gavner også din Google Ads. Jo mere rød tråd der er, jo lavere bliver klikpriserne som hovedregel.

Og ja, langt hen ad vejen kan du sagtens lave tingen selv, ved at tage diverse kurser og se youtube videoer, men jo mere du kommer til at arbejde i det, jo mere vil du nok også opleve hvor tidskrævende det er. Så er det du skal gøre op med dig selv hvad du helst vil :-) Jeg underviser selv i ny og næ igennem Mindrocket og sidder til dagligt med både Google Ads og SEO, så hvis du vil have nogle pointers, sparring eller et overblik over hvad du kan bruge bureau/freelancere til så sig til.

Det er en jungle at finde rundt i med bureauer og freelancere og priserne varierer også meget fra bureau til bureau og så igen til freelancere.

Men skyd mig en mail på nick@advedia eller slå på tråden på 42 33 64 24, så giver jeg gerne nogle pointers og/eller et bud på hvordan jeg kan hjælpe.

Uanset hvad håber jeg du finder den balance du selv synes er bedst og hvis det bliver et bureau eller freelancer, en du stoler på laver det ordenligt til den rigtige pris :-)

Fra Virum
Tilmeldt 25. Jan 17
Indlæg ialt: 8
Fra  InboundCPH ApS Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej - Det gælder om at være synlig dér hvor der hvor din målgruppe befinder sig. Undersøgelser viser at mange klikker på organiske resultater i research fasen og når de er klat til at købe klikker på Google Ads. Det skyldes ofte at Google Ads er mere fleksible særligt ift. kampagner og slagtilbud, remarketing, målretning mv.

Start med at lave en grundig søgeords-analyse og beslut dig for hvilke produkter/kategorier der skal fokuseres på først. Dette kommer til at danne grundlag for dit arbejde med SEO og Google Ads.

Hvis dit domæne er helt nyt skal du starte linkbuilding allerede nu, for at styrke domænets autoritet. Gerne til forsiden og forskellige af dine udvalgte produkt/kategorisider.

Dernæst Google Ads. Her får du hurtigt samlet data ind og mulighed for at teste markedet af ift. prissætning og sortiment. Her får du også yderligere indsigt i hvilke områder der er værd at satse på SEO-mæssigt.

Der findes masser af gode kurser - youtube er nævnt, men check udemy.com, googlesuccesonline.dk eller golearn.dk

Du er naturligvis også velkommen til at bruge vore gratis SEO værktøjer eller læse mere om SEO og Google Ads på vores website.

Held og lykke!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)