Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leverandor kontakter min kunde!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Oct 17
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har et mindre IVS Byggefirma.

Vores leverandor har ved fejl leveret vare til os, for betalingen er faldet.

Kunden som skulle betale varen, har ikke betalt endnu og jeg kan af den grund ikke betale leverandoren.

Nu er leverandoren begyndt at kontakte min kunde, ma han det?

God weekend :) 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas chr:
Nu er leverandoren begyndt at kontakte min kunde, ma han det?

Det kan godt betegnes som SPAM. Men du har vel gjort opmærksom på, at varerne først skal bruges senere?? Og det er jo dit firma, der har købt varerne

Jeg leverer også varer direkte, hvor de er købt af en kollega. Men det er jo ikke slutbruger/bygherre der har bestilt varerne. Så jeg kontakter KUN ordreafgiver.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas chr:

Hej

Jeg har et mindre IVS Byggefirma.

Vores leverandor har ved fejl leveret vare til os, for betalingen er faldet.

Kunden som skulle betale varen, har ikke betalt endnu og jeg kan af den grund ikke betale leverandoren.

Nu er leverandoren begyndt at kontakte min kunde, ma han det?

God weekend :) 

Hvad vil leverandøren opnå ved at kontakte din kunde?

Din kunde har jo ikke indgået aftalen med din leverandør og han kan derfor ikke afkræve penge af din kunde.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er generelt dårlig stil at kontakte slutkunden direkte.

Men nu kender vi jo kun historien i grove træk. Der kan være nogle tilfælde, hvor man som leverandør kan være nødt til, eller blive så frustreret, at man kontakter slutkunden direkte. 

Nu ved vi ikke hvor langt du har trukket betalingen. Men teknisk set er det jo ikke din leverandørs problem, at du ikke har fået penge, og derfor ikke kan betale for dine varer. Så hvis de har rykket dig en masse gange, uden resultat, så er det nok derfor at de har kontaktet din kunde direkte.
Jeg vil så sige, at det økonomiske mellemværende ikke er imellem din leverandør og slutkunden, men imellem dig og din leverandør. Så hvis de mener at slutkunden skal betale direkte til dem, så er det ihvertfald den forkerte vej rundt. Det er ikke dem der skal lege inkasso over for din slutkunde - det er dit ansvar.

Vi har to gange, på de nu snart 20 år MediaMouse har eksisteret, været ude i at være nødsaget til at kontakte slutkunderne direkte.
Og i begge tilfælde var det i sager, hvor vores kunder har påstået, at varen ikke var leveret, og de derfor ikke ville betale.
Og i begge tilfælde vidste vi med ret stor sikkerhed at tryksagerne var leveret korrekt til slutkunden. Vi skulle blot have det 100% bekræftet, inden vi hev kunden i retten. Ved begge sager viste det sig at varerne var leveret - og slutkunden havde betalt til vores kunde...

/Jesper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Leverandøren skal kontakte den der har bestilt og ikke andre. Du skal betale - uanset din kunde betaler dig eller ikke - og ved jo det er en fejl der blev leveret før betaling
Du kan næppe opnå det store,, uanset du har ret - det er DIG og ikke andre leverandøren skal kontakte

Du kan lægge en civilsag an - koster masser af penge - og du skal så vise hvad du har tabt ved leverandørens optræden

Tal med leverandøren - tal med kunden - begge ved nu der er et problem. Hvorfor betaler kunden ikke?? - Hvorfor køber du og bruger materialer du ved du skulle have forudbetalt? - løs det ved samtale - leverandøren lyder jo ikke til at have gjort noget galt - ud over at - i frustration se, om han kan få penge af kunden, som du jo sikkert har brugt som forklaring på at du  ikke leverer.- Leverandøren har leveret og ikke fået penge

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)