Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksættere og virksomhedsejere får kopieret deres opfindelse/produkt.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Sep 12
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder og er ved at skrive en større opgave omkring kopisager - mere præcist tilfælde hvor at iværksættere og virksomhedsejere får kopieret deres opfindelse/produkt.

Der er eksempler på, at virksomheder har taget kampen op mod Netto, Zara, mm. men søger mange flere eksempler på dette, så vil høre om i kunne sende nogle min vej.

Derudover har jeg brug for at vide, hvordan lovgivning er på området, hvordan man kan gardere sig mod at blive kopieret, hvad kræver det f.eks. at søge patent - også i udlandet, og er der nogle statistikker på kopisager i Danmark og eller udlandet? 

På forhånd tak.

Bh.

Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Der skal sætte dig ind i ophavsret og beskyttelse af varemærke, design og opfindelse (patent).

Hvis du ringer til Patent og varemærkestyrelsens kundeservice, er jeg sikker på de forklarer dig forskellen mellem de forskellige muligheder.

https://www.dkpto.dk/ 

---

Der hvor vi oftes bliver kopieret, er vores tekster, billeder m.m. fra vores hjemmesider.

Det kan du læse om på https://not-allowed.dk/ 

---

Hvis du søger på "kopisag", "krænkelse af ophavsret" og ligende på google kan du finde masser af information og sager, der er skrevet om i pressen.

God arbejdslyst.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Vthestrup:
Jeg sidder og er ved at skrive en større opgave omkring kopisager -

Lidt mærkeligt at du vil skrive en opgave om kopisager, når du på ingen måde har sat dig ind i helt basale ting, som lovgivning eller helt basale patent regler.  Husk på det er dig der skal lave opgaven og ikke os.

Har du ikke lært noget litteratur / informations søgning?

Tilmeldt 7. Sep 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Vthestrup

www.jegvælgerægte.dk

Bag hjemmesiden står Ministeriernes Netværk mod IPR-krænkelser, som består af 12 myndigheder, der samarbejder tæt om at bekæmpe kopivarer/piratkopiering. Derinde kan du finde Domme og Rapporter. Domssamling hvor du kan søge samt nogle Cases, og en række eksempler på konkrete sager vedrørende kopivarer i Danmark og i udlandet.

Hjemmesiden indeholder også en FAQ, hvor man finder de mest almindelige spørgsmål om kopivarer hvor man kan læse svarene. Hjemmesiden henvender sig både til privatforbrugeren og virksomheder.

Vedr.. lovgivningen og hvordan man beskytter sine rettigheder, kan du kontakter Patent- og Varemærkestyrelsens Kundeservice på

43 50 83 01. Det er helt uforpligtende for dig at tale med os.

Vh Lonnie / Patent- og Varemærkestyrelsen

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)