Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omdanne IVS til ApS efter 4 måneder

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Feb 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har et IVS som her efter 4 måneder har lavet et overskud på omkring en 150.000 kr.
Er det muligt allerede nu at bruge nogle af disse penge til at omdanne til ApS eller skal det gøres efter afslutningen af et regnskabsperiode så jeg har et årsregnskab og har betalt skat af overskuddet?

Jeg er med på at der skal en revisor ind over for at verificere at pengene rent faktisk er til stede i firmaet.

MVH
Søren
Tilmeldt 2. Dec 08
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Det kan du sagtens - jeg har lige gjort det med et som var 1.5 måned gammel. 

Hilsen 

Jørgen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

Det kan gøres inden for første året - hvis der er en kapital nok til at 50,000 kr kan bindes - efter selskskabsskat er beregnet - og kapitalen består af kontanter (man kan ikke omregistrere med værdi af aktiver)

https://johnhannover.blogspot.dk/2017/05/omdanne-ivs-til-aps.html 

vh John Hannover

Den er jeg ikke helt enig i. Hvis selskabet har erhvervet aktiver mv. via egen indtjening, så er det fuldstændig ligegyldigt om der er tale om DKK og pesos på banken, eller piratos på et varelager. Er aktiver - forpligtelser (og det omfatter fuld hensættelse af alle skyldige beløb, såvel som skat og revisors honorar for omregistreringen) min. = 50.000 (=EK) så kan der omdannes.

Tidligere var det alene muligt, at indskyde kontanter ved en kapitalforhøjselse. Siden 1. juli 2018 har det dog været muligt også at foretage apportindskud af andre aktiver, hvis det sker som led i en kapitalforhøjelse til omregistrering til ApS.

Statsautoriseret revisor - København

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Cef:

Cookie - John Hannover:

Det kan gøres inden for første året - hvis der er en kapital nok til at 50,000 kr kan bindes - efter selskskabsskat er beregnet - og kapitalen består af kontanter (man kan ikke omregistrere med værdi af aktiver)

https://johnhannover.blogspot.dk/2017/05/omdanne-ivs-til-aps.html 

vh John Hannover

Den er jeg ikke helt enig i. Hvis selskabet har erhvervet aktiver mv. via egen indtjening, så er det fuldstændig ligegyldigt om der er tale om DKK og pesos på banken, eller piratos på et varelager. Er aktiver - forpligtelser (og det omfatter fuld hensættelse af alle skyldige beløb, såvel som skat og revisors honorar for omregistreringen) min. = 50.000 (=EK) så kan der omdannes.

Tidligere var det alene muligt, at indskyde kontanter ved en kapitalforhøjselse. Siden 1. juli 2018 har det dog været muligt også at foretage apportindskud af andre aktiver, hvis det sker som led i en kapitalforhøjelse til omregistrering til ApS.

du har ret  det blev ændret 1/8 så man må skyde aktiver ind - hvilket jo også giver fuldt fornuft ved ApS  tak

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Feb 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak til jer begge to for svar. Super at det kan lade sig gøre på den måde. :-)
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)