Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg trække et kursus fra?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Feb 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!

Jeg går i øjeblikket på en dagshøjskole i videoproduktion der fungere som et kursus og ikke en uddannelse som sådan.

Da jeg har en enkeltmansvirksomhed hvorfra jeg sælger videoproduktion kan det jo derfor tænkes at det er relevant for mit firma at jeg går på dette kursus. Kan jeg trække dette fra? Kursets pris indeholder ikke andet end undervisning og at lave videoprojekter på skolen, kursusforløbet varer i et halvt år.

VH Gustav
Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Som indehaver af en virksomhed er det svært at få fradrag for kursus/uddannelse.

Som jeg læser det, er det et kompetancegivende kursus du tager og det er ikke fradragsberettiget.

Det er normalt kun korte kursus som opdaterer eksisterende uddannnelse, som man som selvstændig kan få fradrag for.

F.eks en uddannet revisor, som skal ha' opdateret sin viden på et kort kursus pga. ny lovgivning eller skift til anden software.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Min fornemmelse her er også, at det er kompetence givende med ny viden og ikke et "nødvendigt" kursus i forhold til en allerede eksisterende uddannelse -

Ny uddannelse kan ikke trækkes fra. Selv om en elektriker kunne have fordel af at bygge på som installatør, er der ikke fradrag

Andet eksempel - En uddannet frisør kunne trække kursus i ny hårfarvningsteknik fra - men ikke negle manicure da det faktisk er et andet fag og ikke del af frisør - selv om frisøren måske kunne tjene på også at kunne at kunne udføre det

Er du uddannet fotograf og der kom et kursus i anvendelse af en ny teknologi inden for uddannelsen, var det ok, men som du beskriver det, vil jeg sige nej

vh john Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Lyngby
Tilmeldt 15. Nov 12
Indlæg ialt: 32
Fra  Kroppe som lærer Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det vil jeg mene, hvis det er videreuddannelse indenfor det du allerede beskæftiger dig med.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Marie Lumholtz:

Ja det vil jeg mene, hvis det er videreuddannelse indenfor det du allerede beskæftiger dig med.

Det er ikke nok - det skal være en uddannelse med et opfølgningskursus - og vor trådstarter er vel ikke fotograf - Er han det som tidl nævnt vil der normalt være fradrag for kursus der fornyer - men her dagshøjskole - ikke uddannet fotograf som jeg forstår det - den tror jeg ikke på umiddelbart  - men spørg skat skriftlig i alle fald, så du ikke fanges på det gale ben

Det med - allerede beskæftiger sig med rækker ikke alene - så kunne en elektriker jo trække installatør uddannelse fra 

Havde indhaver sendt en ansat af sted - var rammerne langt videre men for indehaver for sig selv - skarpere

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 05:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det kan du nok ikke trække fra, men det du skal er at søge er VEU, Det kan få i op til 10 uger, for tabt arbejdsfortjeneste, det gælder også for selvstændige. 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)