Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Visse forhandlere giver bedre leverings fordele ved at vælge at købe som "privat".

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Feb 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Visse hjemmesider har dårligere leverings muligheder for erhverskunder.

For eksempel har en erhvervskunde ikke mulighed for at vælge afhentningssted for levering af pakker men skal specificere et sted på firma adressen hvor kureren kan stille pakken hvis der er ikke er nogen til at tage imod pakken. Jeg har en enkeltmands virksomhed som jeg driver fra min privatbolig og er ikke altid hjemme til at tage imod pakken så det er meget uhensigtsmæssigt hvis pakken skal stilles ude foran min dør (med risiko for tyveri, og i og med at jeg ved bestilling er nødt til at acceptere og angive at pakken kan stilles et specifikt sted på adressen, så påhviler hele ansvaret for pakkens indhold og værdi mig så snart kureren har stillet pakken på det angivne sted). Som privat kunde kan angives et afhentningsted som kurerer er ansvarlig for et par minutters gåtur fra min adresse, hvor pakken så kan afhentes fra kl. 9-20 alle dage i 14 dage.

Så er mit spørgsmål om der er et skattemæssigt problem med ovenstående. Er det lovligt eller ej at vælge "privat" kunde ved købet for at undgå problemerne med leveringen? For eksempel momsindberetning og fradrag for omkostninger?



Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogle hjemmesider tilbyder ikke en erhvervskunde mulighed.

Så jeg plejer bare at skrive "FIRMANAVN v/Mit Navn" under navn.

Jeg ville dog kontakte webshoppen og spørge, om det ikke vil være en god ide at tilføje GLS Pakkeshop (eller en anden udbyger) til deres Erhvervskunder.

Det er normalt meget hurtigt at tilføje, hvis de allerede tilbyder det til privatkunder.

Tilmeldt 23. Feb 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gode forslag og tak for det, men det besvarer ikke mit spørgsmål vedrørende eventuelle skatteproblemer?
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Og så får du ofte kun 1 års garanti hvis du handler som erhvervskunde.
Så købe din nye MacBook som privatkunde :-)

De bedste hilsner

Martin

Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Valg at forsendelsesprodukt har ingen betydning for skat.

Men fakturaen skal være til din virksomheds navn. Ikke dit eller anden persons navn.

Dog med det forbehold, at hvis du driver enkeltmandsvirksomhed / PMV, må der gerne stå dit navn i stedet for firmanavn på fakturaen.

Da firmanavn ikke kommer med, når man vælger privat i nogle webshops, kan du evt. være kreativ og benytte adresse linie 2 til firmanavn.

Vælger du privat levering med firmanavn på fakturaen, er det stadig en b2b handel og du har dermed ikke ved lov reklamationsret som ved b2c.

Tilmeldt 23. Feb 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Super, tak. Ja jeg har enkeltmands virksomhed så jeg kan blot vælge privat, det gør det hele meget nemmere; såfremt jeg kan tilføje den 2. adresse linje. tak. :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)