Visse hjemmesider har dårligere leverings muligheder for erhverskunder.
For eksempel har en erhvervskunde ikke mulighed for at vælge afhentningssted for levering af pakker men skal specificere et sted på firma adressen hvor kureren kan stille pakken hvis der er ikke er nogen til at tage imod pakken. Jeg har en enkeltmands virksomhed som jeg driver fra min privatbolig og er ikke altid hjemme til at tage imod pakken så det er meget uhensigtsmæssigt hvis pakken skal stilles ude foran min dør (med risiko for tyveri, og i og med at jeg ved bestilling er nødt til at acceptere og angive at pakken kan stilles et specifikt sted på adressen, så påhviler hele ansvaret for pakkens indhold og værdi mig så snart kureren har stillet pakken på det angivne sted). Som privat kunde kan angives et afhentningsted som kurerer er ansvarlig for et par minutters gåtur fra min adresse, hvor pakken så kan afhentes fra kl. 9-20 alle dage i 14 dage.
Så er mit spørgsmål om der er et skattemæssigt problem med ovenstående. Er det lovligt eller ej at vælge "privat" kunde ved købet for at undgå problemerne med leveringen? For eksempel momsindberetning og fradrag for omkostninger?
Nogle hjemmesider tilbyder ikke en erhvervskunde mulighed.
Så jeg plejer bare at skrive "FIRMANAVN v/Mit Navn" under navn.
Jeg ville dog kontakte webshoppen og spørge, om det ikke vil være en god ide at tilføje GLS Pakkeshop (eller en anden udbyger) til deres Erhvervskunder.
Det er normalt meget hurtigt at tilføje, hvis de allerede tilbyder det til privatkunder.
Super, tak. Ja jeg har enkeltmands virksomhed så jeg kan blot vælge privat, det gør det hele meget nemmere; såfremt jeg kan tilføje den 2. adresse linje. tak. :)