Den opstarts ide jeg har, kræver tredjepartsvirksomheder, der er villige til at betale pr. erhvervelse (PPA) og pay-per-click (PPC), hvilket også betyder, at jeg skal komme i kontakt med disse større virksomheder. Idéen bygger på at agere vært for en hjemmeside, som dirigerer salg videre til en tredjeparts hjemmeside. For at sikre, at sortimentet på webstedet ikke er overvældende, ville jeg kun inkludere produkter fra virksomheder, som havde indgået et samarbejde med min virksomhed. Men som en nyopstartet virksomhed, uden trafik på hjemmesiden finder jeg, at jeg ikke ville kunne bevise, at det ville være rentabelt for de større virksomheder. Derudover er jeg ret ung og har ikke erhvervserfaringen til at det skulle være en begrundelse for, at de større virksomheder ville indgå et samarbejde med mig. Uden samarbejde med virksomheder, vil det ikke være muligt at tjene penge på den service som jeg yder kunden - dermed ville det ikke være lønnende for mig. Har nogen af jer råd til hvordan jeg kan nå ud til disse virksomheder, eller hvad jeg kan gøre for at bevise, at denne metode kunne være rentabel for dem? |
Hej Camilla,
Du tager tyren ved hornene og nægter at tage et nej for et nej.
Mere specifikt har du en hønen og ægget-problematik - du mangler brugere og vendors, men kan ikke få det ene uden det andet.
Hvis du er hurtig, er du velkommen til at give mig et ring på 42 42 18 82, jeg har et par ting, du kan overveje.