Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Realistisk driftforbrug for 120 kvm lokale om måneden for opstart?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Feb 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg er i gang med en opgave på HHX hvor vi skal lave vores egen virksomhed, og da jeg skal lave et etableringsbudget, skal jeg bruge leje inkl. drift.
Så hvad mener i er realistisk, hvis der skal være varme, alarmsystem, 2 computere og lys?
Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Som overskrift skriver du "driftforbrug" i teksten skriver du "etableringsbudget".

Hvis du anfører at du i etableringsbudgettet har regnet med en kvadratmeter leje på kr. 1200 p.a., bliver den årlige husleje kr. kr. 144.000 og den månedlige husleje kr. 12.000.

Ved indgåelse af lejekontrakt vil udlejer normalt kræve:

Depositum svarende til 3 måneders leje = kr. 36.000

Forudbetalt leje for 3 måneder= kr. 36.000

1.ste måneds leje = kr. 12.000

1.ste måneds á conto varme kr. 1.500

I alt kr. 85.500

Det koster ikke noget at etablere sig med et elselskab, men du er forpligtet til at melde firmaet til hos elselskabet som ny bruger. Du skal regne med ca. kr. 8-900 i forbrug pr. måned.

Alarm kan enten købes eller lejes. Falck beregner ca. kr. 340 pr. måned og et par tusind i etableringsudgift. Gå selv ind og Gogle dig frem til alarmer, hvor du kan få en mere nøjagtig beregning.

Afhængig af om det skal være bærbare eller stationære skal du regne med beløb for 2 maskiner fra i alt ca. kr. 11.000. Der kan du også slå op på nettet og selv vælge maskintype.

Ud fra ovennævnte kan du både beregne driftsbudget og etableringsbudget.

MVH

Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)