Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Differentierede leveringsbetingelser inden for EU?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Feb 19
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har læst en del indlæg omkring dette emne, men har ikke kunnet finde et entydigt svar.
Min plan er at bruge en dansk webshop udbyder, få et .COM domæne og oprette en engelsk sproget webshop til B2C salg. I toppen af siden skal man som option kunne vælge Dansk/Svensk/Tysk/Fransk til sprog og valuta oversættelse. Der vil alene være tale om salg/forsendelse fra Danmark til et andet EU land.

Men hvad med leveringsbetingelser. Virksomheden er jo dansk, så umiddelbart ville jeg konstruere mine leveringsbetingelser så de matcher det danske marked. Men hvordan skal jeg forholde mig til en kunde fra eksempelvis Tyskland? Når den Tyske kunde går ind på webshoppen og vælger den tyske tekst oversættelse, er det så nok ’bare’ at oversætte den danske leveringsbetingelse 1:1 til Tysk?

Eller er der krav om at der skal laves individuelle leveringsbetingelser for hvert enkelt EU land? Umiddelbart er min tanke at jeg skal bruge den danske tekst til danske kunder, og oversætte den 1:1 til engelsk til brug for alle andre kunder. Et af formålene med EU er vel netop at ensarte reglerne, så der nemt kan handles på tværs af grænserne.
Tilmeldt 25. Feb 19
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fandt disse to udsnit fra leveringsbetingelserne i en dansk B2C webshop. Shoppen havde et dansk og et engelsk interface, med to leveringsbetingelser - dansk og engelsk. Shoppen solgte globalt.


Claims.
All goods are subject to the Danish law "Købeloven" and you have got 2 years to claim for a product.


Returns.
All goods are included in the Danish law "Købeloven" and the statuary right of returns. We offer 14 days full right of return or swap form the date of delivery.

Som jeg tolker det, så kan jeg udarbejde danske leveringsbetingelser, og oversætte dem til engelsk. De vil så være gældende for alle leverancer i EU.


Er det korrekt forstået?

Tilmeldt 25. Feb 19
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der en venlig sjæl der kunne give et bud. Det kan godt være at svaret er åbenlyst for enhver, jeg er bare vildt i tvivl.

Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 291
Fra  SIDWAVE Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare vær flink ved dine kunder, og giv dem alle danske betingelser.

Du skal ikke lave noget med forskellgie betingelser!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12661
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du bør nok ikke forlade dig på hvad andre skriver i deres slagbetingelser.  I øvrigt fremgår returret ikke af købeloven.

Mener EU har nogle regler for leveringsbetingelser mht.  returret/ reklamationsret som gælder for webshops indenfor EU. 

Du kan enten prøve at spørge hos Folketinget EU oplysning, de er meget professionelle og svare meget hurtigt. Alternativt kan du prøve eksportrådet, som gratis hjælper danske virksomheder med eksportrådgivning.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12661
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 25. Feb 19
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt perfekt! Lige præcis den information jeg skal bruge for at komme videre.

Mange tak.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)