Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Første GDPR-sager

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

pbille:
Men ellers er det rigtigt, der er ikke meget at finde om hvad sagerne handler om.

Hvor hensigtmæssig ville det være med udtalelser om enkeltsager, som nu skal efterforskes af politiet. :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Uden at ville lægge hovedet på bloggen, så tror jeg ikke det er bål og brand men - irettesættelser og krav om ændringer osv - som vil komme indledende. Man skal følge reglerne, men det er ikke tanken, at slå folk helt ned for fodfejl, sådan fungerer de systemer ikke. Der hvor man kan tænke sig der slås hårdt ned ret tidligt kunne være over for de helt store stærk, mens generelt vil tilsyn og domstol fare med lempe i starten af ændret lovgivning

Sæt dig godt ind i ting, og slet alle der anmoder om det, med mindre du SKAL beholde dem til regnskab f.eks og gem ikke nogen data som du ikke kan forklare som rigtig vigtig for din business, og opbevar forsvarligt - så behøver du ikke frygte hus og hjem - læs evt https://johnhannover.blogspot.dk/2017/09/persondata-persondata-forordningen-om.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Jul 12
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for info!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

@seoplus
Det er selvfølgelig rigtigt nok, men det er alligevel snart et halvt år siden, de skrev at de ville begynde at politianmelde, nu kender jeg ikke komplexiteten af sagerne, men man kan da håbe de ikke tager flere år at komme igennem. De bliver vel offentliggjort når der er afsagt dom, som alt muligt andet.
En generel åbenhed og gennemsigtighed er til gavn for alle, også dem som gerne vil følge loven. Jeg vil også tro at der er flere typer af sager, tilsyn, advarsler og retssager, man kan godt i store træk informere offentligheden om sagerne uden at man bliver konkret i forhold til det enkelte firma, synes jeg. :-)
Jeg tror faktisk jeg vil skrive til dem og spørge om de ikke vil opdatere deres hjemmeside med flere typer af sager.

Tilmeldt 1. Jul 12
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,
Tak for input.

Jeg satser / håber på at der vil være et element af sund fornuft i forhold til myndighedernes optræden.

Jeg er selv læge og efter Svendborg-sagen bliver man jo lidt skeptisk.
Vores retssikkerhed som læger stort set ikke ikke-eksisterende og hvis en myndighedsperson har en dårlig dag, så risikerer man som min kollega i Svendborg (jeg kender ikke personen) at skulle hives igennem tre retsinstanser i en årelang proces for noget som alle sundhedspersoner gør hver evig eneste dag ude i virkeligheden.

Jeg har dog i udgangspunktet tillid til at systemet opfører sig ordentligt.

Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Uden at ville lægge hovedet på bloggen

Du blogger for meget John. :-)

Spøg til side, datatilsynet har fra start meldt ud at de ville vægte om virksomheden har gjort et seriøst forsøg på at overholde loven.

Så mon ikke de fleste små virksomheder slipper med påtale. De sager som trådstarter refererer til, hører vi næppe noget om før de skal for retten.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

seoplus:

Cookie - John Hannover:
Uden at ville lægge hovedet på bloggen

Du blogger for meget John. :-)

Spøg til side, datatilsynet har fra start meldt ud at de ville vægte om virksomheden har gjort et seriøst forsøg på at overholde loven.

Så mon ikke de fleste små virksomheder slipper med påtale. De sager som trådstarter refererer til, hører vi næppe noget om før de skal for retten.

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

pbille:
men man kan da håbe de ikke tager flere år at komme igennem

Der vil med garanti blive sager, som bliver anket hele vejen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Så kom der information. Så må vi se om den bliver anket eller de laver forlig.

Datatilsynet har politianmeldt Taxa 4x35 og indstillet selskabet til en bøde på 1,2 mio. kr. for en overtrædelse af reglerne i databeskyttelsesforordningen.

https://www.datatilsynet.dk/presse-og-nyheder/nyhedsarkiv/2019/mar/datatilsynet-indstiller-taxaselskab-til-boede-paa-1-2-mio-kr/

Sagen er ikke god for Taxa 4x35 de har brugt kundens telefonnummer som identifier i deres database, så de står overfor at skulle lave hele deres system om. Det kommer til at koste kassen.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)