Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beholde ledelsens sæde i et ApS ved fraflytning fra DK

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,

Jeg håber I kan hjælpe mig, har længe søgt efter et svar og er ved at fortvivle - for jeg kan ikke finde rundt i skattereglerne.

Jeg vil gerne flytte til udlandet men har et ApS. Jeg er den eneste i firmaet, så er både direktør og medarbejder. Hvordan skal jeg indrette ledelsen i mit selskab for at beholde ledelsens sæde i Danmark så SKAT ikke vil opfatte det som om firmaet også er flyttet? Jeg går ud fra at jeg skal en anden person med ind i selskabet? Og hvilken rolle skal denne person have?

Jeg ved endnu ikke om det bliver indenfor eller udenfor EU.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke ledelsens sæde, der er relevant i forhold til dansk skattepligt. Selskabsskatteloven §1 lægger vægt på om et aps eller as er indregistreret i Danmark. Så den danske skattepligt består.

Ledelsens sæde er mere relevant i forhold til det land, som du flytter til. Hvis de lægger vægt på ledelsens sæde, ja så er det op til dobbeltbeskatningsoverenskomsten med det pågældende land, at fastlægge hvem der har beskatningsretten.

Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar. Selskabet er indregistreret her. Og jeg vil helst have at det bliver ved med at være dansk.

Er det beskatningsretten af selskabsskatten du referer til?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)