Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hobbyvirksomhed- hvornår skal man melde det til skat?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Mar 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg vil meget gerne starte en "hobbyvirksomhed" hvor jeg underviser i en specifik form af musik som er min helt store passion. Jeg har overvejet at lave et kursus i udlandet hvor lejer et opholdssted og fx underviser i 1-2 uger. Der er allerede nogle interesserede fra udlandet, hvilket er grunden til at jeg gerne vil gøre det udenlands da jeg tror det vil tiltrække flere folk.

Jeg har ingen ide om hvor meget jeg kan tjene på det, eller om jeg overhovedet kommer til at tjene penge på det.

Jeg er meget forvirret over hvordan jeg skal melde dette til skattevæsnet.

1. Kan jeg bare gå igang med at arrangere et sådan et kursus og se hvordan det går før jeg skal melde noget til skat?

2. Hvad hvis jeg ender med at få underskud eller pengene går lige op? Skal jeg så stadig melde de penge der er kommet ind som indkomst og derefter hæfte for kvitteringer og udgifter der gør at jeg ikke fik overskud?

3. Eller behøver man i teorien ikke sætte sig op som virksomhed eller melde noget til skat så længe der ikke er et overskud på virksomheden?

Tusind tak for svar, det vil hjælpe mig til at kunne tage mine skridt fremad.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

1 - det kan du som udgangspunkt godt-  dog skal du sikre dig om du er momspligtig af den type undervisning eller lønsumspligtig og i så fald registrere din virksomhed i selskabsstyrelsen - det kan være en ret afgørende forskel og den kan ikke besvares sikkert ud fra det du beskriver, afhænger af fagligt niveau mm  https://johnhannover.blogspot.dk/2018/04/momsfri-undervisning.html og https://johnhannover.blogspot.com/2018/12/lnsumsafgift.html 

2 - Du skal føre regnskab efter bogføringsloven (eller som selskab efter årsregnskabsloven) med alle indtægter og udgifter (og ikke alle udgifter er nødvendigvis fradrag - f. repræsentation og gaver  og det skal du lægge til grund for udvidet selvangivelse - helt uanset du har over eller underskud eller gå r0

3 - er besvaret i 2 - nej det kan man ikke

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)