Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man have egen virksomhed ved siden af fuldtidsjobbet?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Oct 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er.

Der står ordret i min ansættelsesaftale følgende:

"Medarbejderen skal anvednde sin fulde arbejdskraft i selskabet og må ikke uden selskabets forudgående skriftlige samtykke have andet lønnet arbejde."

Må jeg godt starte egen virksomhed, hvor jeg ikke udbetaler løn til mig selv? virksomheden jeg påtænker at starte er ikke konkurrende med nuværende arbejdsplads.?

Tilmeldt 29. Dec 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Bemærkningen i ansættelseskontrakten er vel primært for at forhindre at du arbejder i en konkurrerende virksomhed/evt. har andet job, som står i vejen for dit job hos dem.

Egen virksomhed inden for et andet område burde i udgangspunktet ikke være et problem, hvis du kan lave det i din fritid. Men jeg ville tage en snak med arbejdsgiveren og evt. få det skriftlige samtykke, så har du står på det formelle

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Den er i hvert fald i gråzonen, for ved at starte egen virksomhed op, bruger man jo ikke "sin fulde arbejdskraft" i firmaet.

Og nu ved jeg jo ikke, om du vil starte enkeltmandsvirksomhed eller et selskab, men du må vel næsten forvente at der kommer en eller anden form for overskud ud af det, som jo i sin bredeste forstand også er en slags løn.

Jeg ville ikke gøre det uden at have tjekket med min arbejdsgiver.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

rkstennis:

Kære Amino'er.

Der står ordret i min ansættelsesaftale følgende:

"Medarbejderen skal anvednde sin fulde arbejdskraft i selskabet og må ikke uden selskabets forudgående skriftlige samtykke have andet lønnet arbejde."

Må jeg godt starte egen virksomhed, hvor jeg ikke udbetaler løn til mig selv? virksomheden jeg påtænker at starte er ikke konkurrende med nuværende arbejdsplads.?

det vil i alle fald kunne betyde, at du bliver opsagt. Der står intet om ikke have anden løn, men anvende sin fulde arbejdskraft og det betyder generelt altid - ikke have andet arbejde, og det vil det være, at stifte egen virksomhed, som selvklart stjæler fokus

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)