Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Advarsel! Kør ikke jobannoncer på Facebook, du risikerer at få din konto spærret

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Dette er historien om en af vores kunder - et vikarbureau, der har fået deres annoncørkonto på Facebook spærret.

De har haft ret travlt og havde brug for flere vikarer og da de i forvejen kørte annoncer på Google var det naturligt at overveje at oprette en kampagne på Facebook.

Vi hjalp dem med at få det op at køre, annoncerne blev godkendt mv. og alt kørte fint i næsten et halvt år, indtil for nyeligt hvor først den ene og derefter den anden kamgagne blev lukket af Facebook for at bryde med deres annoncepolitik.

Jeg hev deres liste frem - de har en lang liste - og jeg tog den punkt for punkt. Jeg kunne stryge det ene punkt efter det andet. Det eneste der måske kunne være et problem var at der var sat en aldersgruppe på, så jeg rettet dette.

Vi prøvede igen men i stedet blev hele kontoen spærret.

Jeg har selv set en gang hvor de ikke godkendte en annonce fordi de mente at den var politisk. Jeg skrev til dem hvorfor jeg mente at den ikke havde noget med politik at gøre, og de godkendte den.

Denne gang fik vi ingen forklaring på hvorfor de mente at den ikke overholdt deres annoncepolitik. Vi gjorde selvfølgelig indsigelse og spurgte pænt og høfligt hvad problemet var, for vi ønskede ikke at træde nogen over tæerne.

Vi fik en besked tilbage fra Facebook, men det var ikke noget som gjorde os klogere. Deres besked var:

"All ad accounts are evaluated for policy compliance and quality of ad content. When accounts run ads that don't follow our Advertising Policies, they're disabled.

 There's no further action that you may take here. We don't support ads for your business model.
 
Please consider this decision final."
Det eneste specielle med annoncerne er at det er jobannoncer, så konklusionen må være at Facebook ikke kan lide at man kører jobannoncer på deres netværk.
Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Cicoor Host & Saas ApS:

Det eneste specielle med annoncerne er at det er jobannoncer, så konklusionen må være at Facebook ikke kan lide at man kører jobannoncer på deres netværk.

Det giver ikke mening, for på min erhvervskonto opfordrer de mig til at slå en jobannonce op og indstille kontoen til at afgive et automatisk svar på alle indkomne ansøgninger.
Men måske vil de have at du skal bruge deres specifikke job-opslags funktion?

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja enig, men hvorfor så ikke bare skrive det? Det er tilmed ganske almindelige jobs og der står intet om at det skal mænd eller kvinder. Vi nævner kun jobfunktionen.

Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Cicoor Host & Saas ApS:
men hvorfor så ikke bare skrive det?

Facebook er ikke kendt for deres kundeservice. Det er almindeligt at de bare svarer med nogle standard tekster.

Cicoor Host & Saas ApS:
Det er tilmed ganske almindelige jobs og der står intet om at det skal mænd eller kvinder. Vi nævner kun jobfunktionen.

Deres jobpost funktion er tilrettet ved at der er fjernet en række muligheder for målretning, som vil være i strid med deres retningslinjer.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)