Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alkohol bevilling? Salg af alkohol til private arrangementer

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 6. Aug 07
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Hvis jeg skal sælge alkohol på en offentlig beværtning, kræver det jo en bevilling.

Men hvad nu hvis jeg vil sælge alkohol til et privat / lukket arrangement, f.eks. et bryllup.

Kræver det så tilladelse/bevilling for at:

- Sælge drinks via en bar til gæsterne (hvor jeg som ekstern levenrandør tager imod betalingen)?

- Sælge sprut til en vært - som så videresælger det via en bar til gæsterne (værten tager imod betalingen)?

- Sælge alkohol til en vært - som stiller det gratis til rådighed for gæsterne?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du sælger fødevare skal du have tilladelse fra fødevarestyrelsen.  om du også krævern en alkohol bevillig kan du spørge politiet om.  

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du sælger alkohol via en bar som værtsfolkene har bedt dig om professionelt at etablere, kræver det alkoholbevilling.

Hvis du er forhandler af spiritus (evt. købmand) og sælger en flaske til en mand/vært, der så sælger enkelte glas til srligt indbudte gæster via en af ham etableret bar, kræver det ikke at du har alkoholbevilling.

Hvis du som forhandler sælger en flaske spiritus til en person som gratis skænker op af flaskerne til sine gæster, kræver det selvfølgelig ikke at du har spiritusbevilling.

Mvh

Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Fra København
Tilmeldt 6. Aug 07
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Når du sælger fødevare skal du have tilladelse fra fødevarestyrelsen.  om du også krævern en alkohol bevillig kan du spørge politiet om.  

Nu greb jeg dit forslag og kontaktede de 2 instanser, her er svarene, hvis andre er interesserede:

Fødevarerstyrrelsen

Det kræver et lager som lever op til kravene - i mit tilfælde hvor det kun er alkohol og ingen køle/frostvarer eller lignende, skal det blot være vaskbare overflader og et lokale som er skadedyrs-sikret.

Politiet

Udskænkning til at privat arrangement kræver aldrig bevilling.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)