Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Copyright på gammel plakat?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Mar 15
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 08:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 510
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 291
Fra  SIDWAVE Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

"tæt" på er snylteri, det er også forbudt :)

Fra Virum
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 172
Fra  Brason.dk Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

På samme måde som at vi står på skuldrene af hinanden inden for videnskaben, på samme måde har kunstnere ladet sig inspirere af hinanden i årtusinder. Hvor havde Kim Larsen været uden Mick Jagger eller Wagner uden Beethoven eller B&O uden Bauhaus?

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 510
Skrevet kl. 06:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Mener du virkelig, at Aminos brugere ikke kan finde eksempler på afsagte dommer, hvor firmaer er sluppet godt afsted med at lægge sit design tæt på f.eks. mønsterbbeskyttede produkter?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke der er så mange der lige står og bruger søndag på at fremlede domme hvor sagsøger har tabt, fordi der ikke kunne bevises misbrug af andres design
Det er helt klart, at der hvert år er tonsvis af domme hvor der gives bøder for misbrug af andres design, og så er der jo også tabte sager, men f.eks i tøjbranchen er der masser af sager der vindes, også fordi ting "ligger for tæt"

Hovedregel er, at alt skal være mindst 15% ændret - alt - farve - størrelse - facon osv - hvis man skal være sikker, og at Bach ikke havde skrevet musik hvis der ikke var nogen inden ham, er for mig rent bavl i forhold til, at man naturligvis ikke bare kan stjæle hinandens design eller "kunst"

Man må inspireres selvklart, men ikke stjæle direkte og der er ikke en facitliste med en klar linje. 70 år efter en designer/forfatter osv er død, er der frit slag, indtil da er man bundet af at følge god regel om ikke at "stjæle" og må så gøre op med sig selv, om man går for tæt eller ikke - og om man tror man skader den oprindelige ophavsmand, så denne kan påvise et tab. Jeg ville ikke være så bange for en plakat fra 2. verdenskrig som sådan - men ingen garanti

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 15. Mar 15
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker af svarene.

Tilmeldt 15. Mar 15
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 05:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan med citater og ordsprog fra fra kendte og ukendte, levende og afdøde?
Eks Martin Luther King's "I have a dream...", eller “Det er bedre at have en fugl i hånden..."

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)