Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af virksomhed og udenlandsindkomst

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Mar 19
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Amino,

Efter at have været modtager af dagpenge i det meste af 2018 uden det store held med at finde job der passede til min profil, valgte jeg istedet at melde mig ud og prøve med en hobbyvirksomhed.

Min store ekspertise og hobby ligger indenfor NLP og selvudvikling. Jeg valgte derfor at holde et 1 uges kursus i Spanien indenfor nettop dette i slutningen af 2018. Havde ingen ide om min indtjening da, det kunne ende med alt fra underskud til ingenting, til overskud, alt afhængigt af antal deltagere.

Det endte med en omsætning der er over det tilladte som hobbyvirksomhed (selvom størstedelen af omsætningen gik til betaling til kursusstedet), og derfor er min forståelse at den eneste lovlige løsning er at sætte en enkeltmandsvirksomhed op og melde dette som udenlandsindkomst til skat for skatteåret 2018.

Hvis jeg har misforstået dette må i meget gerne sige til. Jeg har imidlertid nogle spørgsmål.

1.Behøver jeg hjælp fra en revisor til dette, eller er det noget jeg selv kan gøre? Syntes imidlertid det lyder meget simpelt da denne udenlandsindkomst jo er kommet gennem dette ene kursus.

2. Hvad er den letteste måde at gå fremad med dette hvis i var i min situation?

Andre tips og evt henvisninger til ressourcer der kan hjælpe med opsætning af enmandsvirksomhed osv vil jeg sætte pris på.

Mange tak for jeres svar.
Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal være opmærksom på at danmark og spanien ikke har dobbeltbeskatningsoverenskomst.

Din indkomst / overskud kan derfor blive skattepligtig i begge lande, hvis du bærer dig forkert ad.

Jeg vil derfor anbefale dig at få hjælp fra revisor til opstart.

Tilmeldt 12. Mar 19
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak SEOPLUS...


Andre kommentarer eller bud?
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)