Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gæld til Lowell. De har købt den for kr? Jeg skal betale?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det som du får fortalt er, at du nok bør søge hjælp i rette forum. At du ikke kan lide den besked, må være dit eget problem.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Isaac R.:
Hvem har gjort dig til moderator? Godt forslag: bland dig uden om. 

Lad os lige holde en ordenlig tone i debatten. Tak. :)

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Isaac R.:

@Ravn. Altså jeg vil LANGT hellere have at folk giver mig et brugbart svar(henvisning kan også nogle gange være et brugbart svar) som jeg kan bruge, end en eller anden skaldet henvisning. Nu er det jo yderst relevant for mig og andre hvordan man skal forholde sig til gæld og hvordan man kan forhandle om gælden med kreditor

Du kan altid prøve at forhandle gælden. 

Men der er ingen der siger at du får bare een krone i nedslag. 

Da jeg selv sad med store mængder debitorer der ikke kunne betale blev de opdelt i få grupper:

1) Svindlere

2) De der godt kunne betale stort det hele - men havde ringe vilje.

3) De der reelt ikke kunne betale det hele - måske nærmest intet. 

4) Øvrige (sværere at vurdere). 

Baseret på din attitude i dine indlæg her, så lyder det for mig desværre som om du ville falde i gruppe 1 eller 2. 
I min tid var der ALDRIG nedslag i deres gæld. 


Vi havde en billig måde at holde deres gæld gyldig på så den ikke blev forældet. 
Dertil havde vi en billig måde at have folk til vedholdende at rykke for pengene. Det bliver de fleste skyldnere trætte af i længden - om ikke andet efter en årrække. Så fedt er det heller ikke at løbende - på forskellige tider af døgnet - blive ringet op og blive kontaktet ved fysisk besøg i hjemmet etc. 

De der var i gruppe 3 fandt vi i løbet af få år en aftale med - nogle gange bare med næste 100% eftergivelse af gæld. 

Mon ikke bare du skulle se at få betalt hvad du skylder. Du har jo brugt andre folks penge - og mangler bare at få dem betalt tilbage. 

Fra København
Tilmeldt 9. Dec 08
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ja jeg falder i den kategori der hedder: Lowell køber gæld-portefølje af Nordea i 2018: https://www.fyens.dk/erhverv/Nordea-saelger-12000-kundesager-til-inkassobureau/artikel/3291240

Jamen jeg er blevet en del klogere på hvad det vil sige at handle gæld og fordring osv, ved at læse lidt på nettet de sidste par dage, og skimte lidt igennem her hos Amino.dk

Altså jeg tænker selvfølgelig at deres praksis er lidt som du skriver Wcon, med at de inddeler folk i kategori alt efter tiligere betalingsvillighed/evne og nuværende indtægter osv. Jeg falder i en kategori der hedder: skyldner der aldrig har afdraget på gæld(midlerne har ikke været til det simpelthen). 

Og til dem der mener at man bare skal betale det man skylder: Det beløb jeg fokuserer på er værdien af gælden/købsprisen, og selvfølgelig ikke gældspostens hovedstol og renter og gebyr osv. Den del er for længst irrelevant, da den både er nedskrevet(eller det korrekt afskrevet?), og solgt videre for en slik for cirka 10%(den indgik i en større portefølje så de har fået den relativt billigt langt under normal markedspris). 

Hvem ved sine fulde fem vil ud af det blå forhandle om en vare dvs min gæld uden at tage stilling til købers pris? De vil under ingen omstændigheder give mig købprisen og det fornemmede jeg også ville være resultatet af mine henvendelser, efter at have skimtet Amino.dk lidt igennem. 

Anyways man kan sige at de har lovmæssig ret til at bede om FULD 100% betaling af gældsposten, men værdien af gældsposten er jo en helt anden snak. Så lad os LIGE adskille de 2 ting. Gældsposten er ikke relevant mere ift fuld værd(altså samlede gældspost beløg), da den er gammel(det vil sige mister værdi jo ældre den er som udgangspunkt), og ej heller har været afdraget og ydermere er jeg pt ikke i stand til at betale den(det er så familiemedlemmer der har tilkendegivet delvis betaling, men ikke mig personlig). 

Det her er jo ligesom at handle brugte varer feks biler, man har en vare det er min gæld man har en køber af min gæld nemlig Lowell, og så har man mig som kunde der gerne vil købe min gæld tilbage så at sige. Så er det da klart nok at jeg virkelig undersøger hvor langt ned jeg kan presse dem i pris, ved at forsøge at sætte mig ind i gældsposten og hvor meget de kan gå ned i pris. Der er prisen på gælden altafgørende for mig. Det er jo mit eneste reele forhandlingsredskab så at sige, nemlig prisen de har betalt som selvfølgelig er yderst relevant for hvor meget de regner med at kunne tjene normalt på sådanne gælds-køb. 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Isaac R.:
Det beløb jeg fokuserer på er værdien af gælden/købsprisen, og selvfølgelig ikke gældspostens hovedstol og renter og gebyr osv. Den del er for længst irrelevant, da den både er nedskrevet(eller det korrekt afskrevet?),
 Rent vrøvl - Du skylder hovedstol + renter og hverken mere eller mindre - man bliver da ikke bedre stillet ved at være skidt til at betale så nogen skal tage tab??

Du skylder hovedstol plus renter og rykkergebyr og har intet ud af at påstå andet her - ud over at udstille dig selv som dårlig betaler - De som har overtaget gælden kører helt deres løb, uanset hvad du tror

vh John Hannover (som ikke er anonym)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)