Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IVS - oprættelse som arbejdsgiver med startdata sidste år

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Mar 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg har et IVS, hvor jeg er eneste ansatte. Jeg skal til at udbetale mig selv løn. Faktisk er det kun blevet udskudt p.g.a. tidspres.
Så jeg vil bare høre om jeg løber ind i en verden af problemer, hvis jeg registrerer mit firma som arbejdsgiver, med en start dato sidste år? Dette ville jeg gøre for at kunne udbetale mig selv løn i sidste (2018) skatte år.
Firmaet er oprette i 2018, og første regnskabsperiode løber til 31/12/2019. Der var/er penge i firmaet i 2018 til at udbetale mig selv løn.
Er der et problem i at udbetale mig selv løn sidste år nu - inden jeg har lavet udvidet selvangivelse?

Håber der er nogen der kan hjælpe - jeg kan ikke rigtig selv finde oplysningerne.

MVH Troels
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er firmålet hvis skatteperioden for dit IVS er den samme nemlig fra start til 31/12-2019- er det for at fordele din egen indtægt skattemæssigt over flere år?
Jeg mener ikke du kan baguddatere arbejdsgiverregistrering til sidste år, og vil også mene løbet er kørt for at indberette lønnen for 2018 i e-indkomst eller lønprogram skattemæssigt nu - men vent på andre om det sidste

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Mar 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, formålet er at fordele min personlige indtægt - Jeg har på nuværende tidspunkt fået meget lidt udbetalt i løn i 2018.
Jeg kan godt baguddatere arbejdsgiverregistrering til sidste år på virk.dk. Men om det bliver begrænset et andet sted skal jeg ikke kunne sige.
Og så går spørgsmålet på, hvilke konsekvenser her det?

MVH Troels
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

blum:
Ja, formålet er at fordele min personlige indtægt - Jeg har på nuværende tidspunkt fået meget lidt udbetalt i løn i 2018.

Jeg kan godt baguddatere arbejdsgiverregistrering til sidste år på virk.dk. Men om det bliver begrænset et andet sted skal jeg ikke kunne sige. 

Og så går spørgsmålet på, hvilke konsekvenser her det?

MVH Troels

du må nok vente på klogere - men jeg mener ikke du i marts 2019 kan lave en lønkørsel - hverken i e-indkomst eller lønprogram for 2018 længere - 

Jeg mener bestemt også at beskatningstidspunktet for modtageren er DISPOSITIONS dato og derfor giver det ikke mening her, da den jo vil være 2019 

jeg mener man for ansatte kan søge - og muligvis få ret til at tilbagefordele hvis erhvervelstidspunkt var galt - men det mener jeg så ikke selvstændige kan og heller ikke ejer af selskab - men vent på klogere

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Jan 17
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan godt indberette tilbage i tid og betalingen sker til din mellemregning. Du skal blot huske at sætte dispositionsdatoen til sidste år

Der vil nok komme rente på skatten, da du er forsinket i virksomhedens indberetning.

I vores lønsystem Gratisal er der stadigvæk åbent for indberetninger i 2018.

Det er ikke alle lønsystemer som kan det, så hvis du kan i virk.dk, så er det løst.

Husk at nulindberette løn for januar og februar 2019, hvis du ikke allerede har gjort det.

Fra København K
Tilmeldt 2. Mar 10
Indlæg ialt: 112
Fra  Visma DataLøn A/S Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Troels,

Du kan støde på problemer ved at udbetale løn for 2018 nu i forhold til dokumentationen overfor SKAT. E-indkomst er stadig åben for tillæg.

Hos Dataløn kan vi hjælpe dig til at det bliver gjort korrekt, og nemt og enkelt hjælpe dig med lønnen fremadrettet.

Hvis du vil vide mere er du meget velkommen til at kontakte undertegnede på tlf. 4282 2226.

Med venlig hilsen

Tine H. Henriksen

Dataløn

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)