Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørsel i privat bil

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Dec 18
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa
Jeg har efterhånden pløjet div. Regler igennem og jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad man må og ikke må...
Det drejer sig om at jeg har oprettet en (handymand) virksomhed som bijob og kører i min private bil. Jeg tænkte at kørsels fradraget (statens takst) skulle være det som jeg skulle hæve som "løn" til at dække de ekstra omkostninger der i forbindelse med firmakørsel i dagligdagen. Og resten af overskuddet vil jeg beholde i firmaet og bruge til at opbygge min virksomhed over de næste par år.
Jeg kan ikke finde ud af om jeg må trække kørslen ud løbende som en udgift for virksomheden eller om jeg SKAL indberette det på min selvangivelse og dermed kun kan få det en gang om året?.
Hvis det er den sidstnævnte Så er jeg jo også afhængig af at jeg har pengene i firmaet til at dække kørselen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

I personlig virksomhed får du kørepengene efter meget nøje ført kørebog som fradrag og ikke som en slags udbetalt løn

Du laver regnskab uden kørsel, og så får du et overskud til skat. Fra det trækker du værdien fra kørebogen, og dermed får du fradrag for kørslen og betaler kun skat af overskud ud over kørepengene. 

Du kan få fradraget løbende ved at forskudsregistrere, for så registrerer du jo netop overskud efter kørepenge og betaler dermed mindre i skat løbende - og så kan du hæve dit overskud hver dag eller måned hvis du vil. Det du hæver har ingen betydning for din skat i personlig virksomhed. Skat er alene indtægter minus fradrags berettigede udgifter

Overvej stærkt at lade firmaet købe personlig virksomhed som e-bog eller paperback som her http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html så forstår du mere om alt det du mangler at vide som firma

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)