Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Store regnskabsfejl? Hjææææælpppp

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jan 19
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder og ser på en af mine venners virksomheder. Synes bare hans regnskaber ser underlige ud,

og jeg overvejer om jeg skal sige det til ham? Årsagen er til at jeg tror at min vens regnskab er forkert, er fordi

at han for eksempel omsætter for det samme som han har i bruttofortjeneste, og i nogle år har han mere mindre i omsætning end

i bruttofortjeneste.

Nogle der kan tage et kig på tal herunder og hjælpe mig med hvordan jeg kan hjælpe ham?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 351
Fra  Hype Media Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes det er fint at du har streget virksomhedens navn ud. Men man kan stadig se CVR nr. på billedet.

Jeg kan ikke hjælpe med det regnskabsmæssige.

Anders Jytzler fra Yugana Ushi damaskus kokkeknive

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske har han ikke vareforbrug ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Om du vil nævne det er jo op til om du tror venskabet kan bære det, men den er givet gal. nettoomsætning - bruttoresultat og resultat før skat er helt ens og positivt og skat er 0 og resultat efter skat er så også helt samme som nettoomsætning, bruttoresultat og resultat før skat - ingen skat afsat trods positive ens tal hele vejen.

Der hensættes heller intet til bunden kapital for IVS trods det viste positive resultat, og ledelsesrapport viser der er tab på svindel mm hvilket betyder at alle tallene slet ikke kan være ens - ligesom en bankgæld vel giver renteudgift som ikke findes mm

Passiver og aktiver balancerer men mangler hensættelse mm

OM du så vil nævne det er op til dig. En dag kan det jo blive opdaget - specielt med de nye regler for IVS der SKAL hensætte som forventes (og som allerede nu brydes her) fanger selskabsstyrelsen eller skat det  -så går den slet ikke igennem

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jan 19
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Om du vil nævne det er jo op til om du tror venskabet kan bære det, men den er givet gal. nettoomsætning - bruttoresultat og resultat før skat er helt ens og positivt og skat er 0 og resultat efter skat er så også helt samme som nettoomsætning, bruttoresultat og resultat før skat - ingen skat afsat trods positive ens tal hele vejen.

Der hensættes heller intet til bunden kapital for IVS trods det viste positive resultat, og ledelsesrapport viser der er tab på svindel mm hvilket betyder at alle tallene slet ikke kan være ens - ligesom en bankgæld vel giver renteudgift som ikke findes mm

Passiver og aktiver balancerer men mangler hensættelse mm

OM du så vil nævne det er op til dig. En dag kan det jo blive opdaget - specielt med de nye regler for IVS der SKAL hensætte som forventes (og som allerede nu brydes her) fanger selskabsstyrelsen eller skat det  -så går den slet ikke igennem

vh John Hannover


Tak for et fyldestgørende svar John.

Nu når der ikke hensættes 25% af overskud til bunden kapital, hvem skal håndhæve at dette sker? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Mig bekendt selskabsstyrelsen - eller - ved senere problemer - risiko formentlig for hæftelsesgennembrud = personlig ansvar  -Skat burde reagere op selvangivelsen men den ved vi jo ikke hvordan ser ud

Nogle anmelder regnskaber man mener ikke opfylder krav til rigtigrevisor@fsr.dk som er revisorforeningen der så vel kontrollerer og informerer selskabsstyrelsen - det kan ske ved konkurrenter eller kreditorer griber ind  

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror faktisk, at du gør ham en tjeneste ved at fortælle ham det. Det vil jo være endnu værre, hvis han får en masse bøwl, og han så finder ud af, at du har vidst det hele tiden. Det er selvfølgelig også en mulighed, at der er en god forklaring.

Min erfaring med Skat er, at de ser positivt på det, hvis man selv retter henvendelse. Han kunne f.eks. få en revisor til at se på det hele og samtidig meddele dette til Skat.

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes også du skal nævne det. Jeg formoder at han selv laver regnskabet og indrapporteringen, så jeg ville sige det på en måde så han ikke opfatter det som et personligt angreb.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)