Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbetaling af transport-udgifter fra selskabskonto

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Dec 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har for nylig skiftet min virksomhedstype fra enkeltmands til ApS. Dette medfører at jeg betaler og registrer løn til mig selv.

Tit når jeg tager til møder mba. taxa og tog så glemmer jeg at bruge firma-kreditkortet til dette formål.

Hvordan får jeg korrekt overført de penge fra selskabskonto til min lønkonto? Jeg har selvfølgelig kvitteringer på udgifterne som jeg typisk registrerer i Dinero.

Mvh. Dennis

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Start med ikke at tage fejl af kredit kort - i alle fald ikke den anden vej fra firma til privat - for det er alvorligt men denne vej er det jo bare at bogføre taxi som udgift mod konto for udlæg ejer (vil normalt ligge i kortfristet gæld)

Når du så overfører fra firmakonto til privat konto så er det bare kredit firma bank hvor pengene går ud og debet udlæg som så går i 0

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Jyderup, Vestsjælland
Tilmeldt 9. Feb 16
Indlæg ialt: 55
Fra  Cooper Webdesign Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

Fra København K
Tilmeldt 2. Mar 10
Indlæg ialt: 112
Fra  Visma DataLøn A/S Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Dennis,

Benytter du et lønsystem?

I Dataløn kan du registrere "dine fejl" som privat udlæg og få dem udbetalt med lønnen. Dataløn har desuden integration til Dinero.

Hvis du vil vide mere så endelig ring til mig på tlf. 4282 2226.

God weekend

Med venlig hilsen

Tine H. Henriksen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

DataLøn:

Hej Dennis,

Benytter du et lønsystem?

I Dataløn kan du registrere "dine fejl" som privat udlæg og få dem udbetalt med lønnen. Dataløn har desuden integration til Dinero.

Hvis du vil vide mere så endelig ring til mig på tlf. 4282 2226.

God weekend

Med venlig hilsen

Tine H. Henriksen

super - Dataløns integration kræver vel dog, at trådstarter først HAR registreret omkostningen mod konto for privatudlæg - så der er et beløb der at udligne i integrationen - 

Hvad ville der ske i integrationen, hvis man som selskabsejer registrerede et privat udlæg i dataløn til udbetaling med løn, og man ikke havde registreret beløbet først som omk mod udlæg i kortfristet gæld

kunne man så risikere, ved at i dataløn indskrive et privat udlæg, så udbetaltes og bogførtes pludseligt et ulovligt aktionærlån, da der jo så ikke var registreret, at selskabet havde en gæld til ejeren?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København K
Tilmeldt 2. Mar 10
Indlæg ialt: 112
Fra  Visma DataLøn A/S Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Ja, man sætter en kontoplan op i Dataløn.

Jeg er desværre ikke stærk nok i bogføring til at vide hvordan det skal registreres øvrige steder. Der skal nok en "John" eller Dinero ind over :)

Med venlig hilsen

Tine H. Henriksen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

DataLøn:

Hej John,

Ja, man sætter en kontoplan op i Dataløn.

Jeg er desværre ikke stærk nok i bogføring til at vide hvordan det skal registreres øvrige steder. Der skal nok en "John" eller Dinero ind over :)

Med venlig hilsen

Tine H. Henriksen

fino - bare dataløn ikke åbner mulighed for at man som selskabsejer ved fejl kan udbetale penge til sig selv uden skattetræk, ved blot at vælge "udlæg" - uden at man er sikker på, at man så har et udlæg først i selskabet, for hævede man uden man faktisk havde et bogført udlæg, uden skattetræk, så ville man ryge ind i ulovligt aktionærlån som er skattedyrt som minimum

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)