Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsigelse gl. timelønnet medarbejder

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Feb 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg står i den situation, at vi skal spare i firmaet.

Jeg har en gammel medarbejder som hjælper til med div. opgaver. Han har selv meldt ind med antal timer til mig, som han har brugt.

Tidligere fuldtid og ansat for over 50 år siden, alder ca. 75-80.

Jeg tog snakken med ham og gav ham måneden ud. 

Han tog det pænt, men vil nu have opsigelsen på skrift.

Skal jeg være nervøs?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

umuligt at sige- Var han beskræftiget med kontor /lager og over 8 timer per uge- ja så er han muligvis funktionær og skulle have langt varsel for at sige det mildt (og måske fratrædelsesgodtgørelse)  var han ikke funktionær så står det i ansættelses aftalen mellem jer

Det at han har været hos jeg i 50 år og før som fuldtid kan spille ind i forholdet til overgangen til timelønnet - blev han rettidigt varslet i den overgang - og hvordan skete det - men først og fremmest-  er han funktionær og hvis ikke - har han haft ansættelsesbevis efter loven.  Alt er muligt her - han kan jo have yngre familie der synes han er sparket til og som kender loven og vil bruge den - hvis der ER noget at komme efter.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Nov 17
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Som John siger, er den største bekymring, om han er funktionær eller ej.

Hvis han er, har han ret til 6 måneders opsigelsesvarsel og en fratrædelsesgodtgørelse efter funktionærloven, når han har været ansat så længe.

Jeg går ud fra, at han er gået fra fuldtid til "diverse-hjælper" for flere år siden grundet hans alder, og i så fald skal du ikke være nervøs for det, for det er i alle tilfælde bortfaldet ved passivitet nu. 

Hvis han ikke er funktionær, gælder det der er aftalt imellem jer, hvis altså ikke han er dækket af en overenskomst. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)