Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har jeg virkelig krænket varemærke lovgivningen?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

JensHansen11:

Advokaten taler om varemærkeloven, ikke bare ophavsretten, hvorfor han må mene at det at skrive om produktet i sammenhæng med andre produkter, på en eller anden måde enten lukrerer på brandet eller sværter brandet ved at fremgå i den sammenhæng.

Eller hvad?

svært at vide men ophavsret er krænket - og det kalder han måske varemærkelov - men ring til ham og beskriv at du alene ville skabe omtale for mærket og lavede måske en fejl hvad du beklager og at du har taget det billede ned omg - Umiddelbart lyder det for mig som ophavsret men det er nok ikke så afgørende for at bliver enige om at du har fjernet det og så hør hvad advokaten så kræver og se efter forlig i str orden max 3000 kr

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Mar 19
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Han gør specifikt opmærksom på at det BÅDE er ophavsret og varemærkelov.

Jeg tror ikke han har en jordisk chance ift varemærkelov.

Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

JensHansen11:
Eller hvad?

Vi kan ikke gætte os til hvad du reelt har skrevet og i hvilken sammenhæng m.m., så yderligere svar er rent gætteri.

Og kreative tolkninger fra folk som blander ophavsretslov og varemærkelov sammen er ikke særlig brugbart. :-)

Hvis du ikke vil vise din hjemmeside her, er mit bedste råd at du køber dig til en times rådgivning og får vurderet din sag.

Rådgivning fra not-allowed.dk er nok lidt billigere end de fleste advokater.

Tilmeldt 7. Sep 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej JensHansen

Det med at bruge andres varemærke er noget, vi i Patent- og Varemærkestyrelsen jævnligt taler med andre iværksættere om. Det kan være svært at "skrive" om, så jeg vil foreslå, at du kontakter Patent- og Varemærkestyrelsens Kundeservice på 43 50 83 01. Det er helt uforpligtende for dig at tale med os, og vi kan formentlig give dig nogle bud på, hvordan du kommer videre i processen, eller bedre at kan forstå den.

Vh Lonnie / Patent- og Varemærkestyrelsen

Fra Esbjerg
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 351
Fra  Hype Media Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Feeeed måde at være tilstedet på! Props til Patent & Varemærkestyrelsen og Lonnie!! :-D

Anders Jytzler fra Yugana Ushi damaskus kokkeknive

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:22
Hvor mange stjerner giver du? :

EUs lov om varernes frie bevægelighed gør, at du jævnfør det oplyste, ikke krænker deres varemærke. Du må gerne skrive om et brand, både positivt, neutralt og negativt, uden at dette vil være en krænkelse af varemærket. Såfremt logo anvendes, skal dette ske objektivt og neutralt. 

Du må ligeledes gerne tage billeder af produkter og bruge disse, evt benytte en forhandlers, såfremt de har givet tilladelse til dette.

Det eneste jeg umildbart kan se, som du måske kan have overtrådt er markedsføringsloven, såfremt du driver et firma, der er i direkte konkurrence med brandet, og dermed lukrerer på deres varemærke, hvorved du skaber en unfair konkurrence eller påvirker forbrugernes økonomiske ageren. 

Men krænkelse af varemærke, det har jeg svært ved at se, ud fra det, som er beskrevet i tråden her...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

EUs lov om varernes frie bevægelighed gør, at du jævnfør det oplyste, ikke krænker deres varemærke. Du må gerne skrive om et brand, både positivt, neutralt og negativt, uden at dette vil være en krænkelse af varemærket. Såfremt logo anvendes, skal dette ske objektivt og neutralt. 

Du må ligeledes gerne tage billeder af produkter og bruge disse, evt benytte en forhandlers, såfremt de har givet tilladelse til dette.

Det eneste jeg umildbart kan se, som du måske kan have overtrådt er markedsføringsloven, såfremt du driver et firma, der er i direkte konkurrence med brandet, og dermed lukrerer på deres varemærke, hvorved du skaber en unfair konkurrence eller påvirker forbrugernes økonomiske ageren. 

Men krænkelse af varemærke, det har jeg svært ved at se, ud fra det, som er beskrevet i tråden her...

bemærk lige at trådstaret skriver
JensHansen11:
eg er med på jeg har brugt et billede - fra en forhandler - af produktet, som kan have krænket ophavsretten for billedet.

Det er jo nok en korrekt vurderingl at hvis han har brugt et billede han har "nappet" fra en forhandler - så er der brud af ophavsret

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Fashion-Seller:

EUs lov om varernes frie bevægelighed gør, at du jævnfør det oplyste, ikke krænker deres varemærke. Du må gerne skrive om et brand, både positivt, neutralt og negativt, uden at dette vil være en krænkelse af varemærket. Såfremt logo anvendes, skal dette ske objektivt og neutralt. 

Du må ligeledes gerne tage billeder af produkter og bruge disse, evt benytte en forhandlers, såfremt de har givet tilladelse til dette.

Det eneste jeg umildbart kan se, som du måske kan have overtrådt er markedsføringsloven, såfremt du driver et firma, der er i direkte konkurrence med brandet, og dermed lukrerer på deres varemærke, hvorved du skaber en unfair konkurrence eller påvirker forbrugernes økonomiske ageren. 

Men krænkelse af varemærke, det har jeg svært ved at se, ud fra det, som er beskrevet i tråden her...

bemærk lige at trådstaret skriver
JensHansen11:
eg er med på jeg har brugt et billede - fra en forhandler - af produktet, som kan have krænket ophavsretten for billedet.

Det er jo nok en korrekt vurderingl at hvis han har brugt et billede han har "nappet" fra en forhandler - så er der brud af ophavsret

vh John Hannover

Det er jeg skam med på, men det er jo ophavsret og ikke en varemærkekrænkelse, som advokaten skriver i henvendelsen til trådstarter.

Er billedet taget af forhandleren, så er det denne, som har ophavsretten, og hvis det er brugt i forbindelse med affiliate marketing, så vil forhandleren typisk have stillet det til rådighed, ergo er brugen helt okay.

Det er derfor, at jeg undre mig over, at advokaten påråbe, at der skulle være sket en varemærkekrænkelse. Men det må jo fremgå mere præcist af skrivelsen formoder jeg...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 18. Mar 19
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 02:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokaten har så valgt at lade det blive ved truslen og ikke gå videre. Så vi finder nok ikke ud af om der egentlig var tale om en overtrædelse eller ikke.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 02:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Det er jeg skam med på, men det er jo ophavsret og ikke en varemærkekrænkelse, som advokaten skriver i henvendelsen til trådstarter.
helt enig - jeg tror bare advokaten skyder med alle skyts uden hensyn til virkelighed men

Fashion-Seller:
Er billedet taget af forhandleren, så er det denne, som har ophavsretten, og hvis det er brugt i forbindelse med affiliate marketing, så vil forhandleren typisk have stillet det til rådighed, ergo er brugen helt okay.
  TROR jeg ikke er tilfældet - det virker som at trådstaret i underbygning af sin deling af info  har "napset" et billed . men nej vi aner det ikke

Det advokaten skriver tror jeg er noget halv-vrøvl for at understrege alvoren  Som jeg læser det er det formentlig en lille ophavsretskrænkelse, men vi skulle nok vide mere for at rådgive - prøver bare så godt vi kan begge to givet

Som ved alle den type tråde, var det godt, hvis trådstarter gad læse med og svare hvad der sker videre i sagen . men det er sjovt nok ofte som om, det hele dør

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)