Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg oprette et IVS eller vente?

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik R:
Ikke mindst er problemet for små virksomheder med begrænset ansvar, at der reelt eksisterer 2 regnskaber - det officielle regnskab og det skattemæssige som revisorer tjener tykt på - kan man finde en metode eller en selskabsklasse der synkoniserer disse 2 parallelle regnskaber kan man nå ret langt. "aktiverne er opgjort til den skattemæssige værdi" - bom så er du der langt hen af vejen om end du bliver arbejdsløs ;-) 
det sidste er til at leve med - jeg fakturerer overhovedet ingen ydelser du - hyggelig pensionist  -du har nok fået mig galt i halsen i forhold til hvad jeg laver/har lavet - her https://johnhannover.blogspot.com/2018/11/om-john-hannover.html  -

Jeg tror rigtig mange IVS allerede - OG ApS OG personlig virksomhed kører ET og samme regnskab som alene er skattemæssigt faktisk

Få undtagelser ex kørselsfradrag for personlig virksomhed men tag APS og IVS - de kører ofte ET og samme og det går ofte udmærket. Ellers enig i en hver lettelse af indberetning - og regel lettelser hele vejen er dejligt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det sådan John, skal man lette reglerne, skal man også styrke kontrollen - ellers går det erfaringsmæssigt galt, for folk kan altså ikke selvadministrere et tag-selv-bord som klasse B selskab uden valg af revisor repræsenterer. Og den nye lov er egentligt ikke en løsning på det problem.

I fremtiden vil et fravalg af revisor være ensbetydende med SKAT's frie adgang til ens detailbogføring - det er en af modellerne der arbejdes med. Aller bedst ville det være at økonomisystemerne lavede en elektronisk formatteret faktura uanset om man sendte den som papir eller PDF til kunden, lidt ala OIOUBL til det offentlige. Den er en proces der allerde er igang idag og som diskutteres mellem erhvervs- og skattestyrelsen. Kan man kigge folk over skulderen med AI (Kunstig Intelligens) og lave krydsrevisioner er nok idag fremtiden, men 10 år - så er den der.

Fagre nye verden - hvis der var politisk enighed, ville man ikke kunne få betaling fra det offentlige, hvis virksomheden har moms eller skatterestance, fuldkommen som private ikke kan få restskat udbetalt hvis der er en restance.     

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik R:

Nu er det sådan John, skal man lette reglerne, skal man også styrke kontrollen - ellers går det erfaringsmæssigt galt

helt enig - Det er givet sådan - men samtidigt - hvis hovedformål er at komme IVS problemer til livs og måske lidt i unøde så laver regler for alle andre langt mere besværligt

Henrik R:

,Kan man kigge folk over skulderen med AI (Kunstig Intelligens) og lave krydsrevisioner er nok idag fremtiden, men 10 år - så er den der.

Fagre nye verden -     

kommer jo helt givet - er langt hen på vej - og kørsel af regnskaber via AI og auto finde fejl er jo noget de allerede gør i ganske stor udstrækning fremover på en række punkter som kan trække folk ud til kontrol - men ja - før det helt virker går der år

Henrik R:

Fagre nye verden - hvis der var politisk enighed, ville man ikke kunne få betaling fra det offentlige, hvis virksomheden har moms eller skatterestance, fuldkommen som private ikke kan få restskat udbetalt hvis der er en restance.     

sådan er det vel også allerede langt hen - har man skatte eller momsrestance så stopper jo udbetaling af moms som det første og så af overskydende selskabsskat - For selskaber sker det jo så kun via selskabets skatter da man jo ikke kan blande private penge ind
Der kan ske langt mere samkørsel - manglende betaling af feriepenge og meget andet kunne også modregnes i overskudskat og moms osv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lidt svært ved at overskue om det med L 190 er slut med IVS'er den 1. april eller den 9. april hvor forslaget skal trediebehandles (og formodenligt bliver vedtaget)- er der nogen der har et bud?

Sagen er nemlig, at jeg havde i planer om at stifte et par holdingselskaber (kapitalforvaltning) for mine børn som allerede idag ejer 50/50 i hovedselskabet (et andet IVS) og jeg vil helt ikke binde for meget beskattet kapital i projektet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke før annoncering i lovtidende som er tidligst 9/4

OM det er skattemæssigt klogt at have kapitalforvaltning af private midler i selskabsform er en anden sag da det let kan betyde yderligere skat frem for privat anbragte frie midler

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

John,

jo det kan faktisk være meget fornuftigt af visse årsager - dels ejer børnene jo allerede moderselskabet som er et selskab som indeholder diverse af mine aktiviteter som videreføres efter min pensionering hvor jeg så ikke har behov for den store løn - altså bliver formueopbygningen løbende overført til børnene, hvor man ellers som forældre først skulle beskattes og børnene derefter skulle betale arveafgift ved ens bortgang.

Men her er så nok det du ikke ved ...

Når et ungt studerende menneske ejer et aktivt selskab kan det have store konsekvenser i blandt andet i udregningen af SU og den mulige adgang til f.eks. dagpenge. I begge tilfælde må det unge menneske godt eje et "kapitalforvaltningsselskab" uden at det påvirker beregningerne - de må sågar trække op til 54.000 ud i udbytte uden det påvirker beregningerne.

Så skal man ikke ødelægge hverken deres adgang til SU eller deres dagpengeret, bliver man ganske simpelthen nødt til at indskyde kapitalforvaltningsselskaber i leddet og så lade driftselskabet have en anden ledelse (f.eks. en selv) så de ikke har en aktiv rolle i selskabet.

  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

jamen jeg er ganske enig med dig i begge sager  når pengene kommer fra selskabet

Mit point var bare at hvis du gav dem pengene nu - f.eks udnytte gaveloft (som du måske gør allerede) og måske derudover arveforskud så ville de have pengene frit og skattes 27/42% af realiserede gevinster som udgangspunkt  (27/45% hvis/når S kommer til magten) og slut med det - mens de i selskab - enten skal have dem som løn - eller løbende 22% af al gevinst også det urealiserede - og derefter med 27¤42(45%) af alt før de havde penge i lommen - det koster alt andet lig ialt ca 40 - 56% frem for 27/42% - 

Du har klart ret i at hvis børnene uden skat kommer til at arve dine aktiviteter (vel igen via arv/gave - når de ejer moderselskab - eller solgt til dem til fuld værdi) så vil det jo være indtægt direkte til dem og ikke via arv fra dig - og du har ret i SU ved egenindkomst fra værdierne vil kunne modregnes - Dagpenge mener jeg dog ikke påvirkes af indtægter fra fri kapital  - men jo ja til at man når vi taler selskaber - kun må eje rene kapitalforvaltningsselskab under dagpenge periode.

Du lyder givet til at være helt med på hvad du gør, så det er givet den rigtige vej for jer

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)