Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afdeling lukker - medarbejder krav!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 17. Nov 16
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil lige høre jeres input her..

Vi er 4 mand som står for en produktion, vores afdeling vil om 3 år flytte til udlandet.

Resten af virksomheden er afhængige af vores produktion i så stort et omgang at uden os er der ikke noget noget der kommer ud til markedet.

Indtil det skal flyttes til udlandet skal der køres på fuld tryk og derfor er 4 mand en nødvendighed.

Vi er kun os der kan dette arbejde og en ny skal gå med os i 1-2 år for at kunne arbejde selvstændigt.

Der bliver så sagt at når vi lukker afdelingen om 3 år vil vi højst sandsynligt blive indsluset til en anden afdeling.
Dette er ikke noget vi har lyst til da det ikke er det job vi ønsker.
De siger at det ser ud til at kurven er opadgående for den anden afdeling og derfor siger de at vi nok kommer ind i den anden afdeling da de skal lave mere og derfor får brug for medarbejdere. Men der er ikke nogen sikkerhed for det.
Så for os at se er vi rent faktisk opsagt om 3 år og derfor nok leder efter andet men vi er glade for det team vi har og vores arbejde generelt..

Mit spørgsmål er så her:
Hvad skal de gøre for at holde på os?
Siger 2-3 mand op så er de bogstavelig talt på røven.
Det er en stor virksomhed, nævner ikke navn men global.
Jeg forstår slet ikke at de tør tage det skridt da det kan betyde et tab på kæmpe stort beløb hvis ikke vi er til stede. Det er millioner.
Vi vil ikke acceptere at de bare kan tørre den af med at vi bliver indsluset i anden afdeling som ikke engang er sikkert!
NEJ! Vi skal sku købes. Vi skal have noget at være der for og holde gejsten til det sidste!

Nogen der har prøvet lignende?
Er det nu vi skal snakke løn?
Aftrædelsesordning eller andet?



Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Aftrædelsesordning

Tilmeldt 17. Nov 16
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hvad synes du så er fair og “nok” til at holde på os til det sidste..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

David93:

Hvad synes du så er fair og “nok” til at holde på os til det sidste..

hvordan skal vi svare på det ud fra det du alene skriver?  Det som I kan få er det som arbejdsgiver vil give - og ikke det som er fair. Bed om for meget, og alt kan gå galt 

Du vil udnytte, at I er uundværlige - i modsætning til så mange andre i samme situation. Mit gæt er at arbejdsgiver HAR gennemtænkt ting og har plan B og har arbejdsgiver ikke det - ja så har I mere spillerum. Arbejdsgiver gør intet galt eller ulovligt - og hvad I kan udnytte jeres uundværlighed til - må være noget I bedre ved end Amino brugere
Ofte vil en løsning være en vis præmie for hvert år man bliver under de omstændigheder - et beløb per år som udbetales ved fratræden

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Nov 16
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det er ikke at udnytte i min optik..

Vi er alle 4 enige om det og derfor er jeg ikke ene alene om det.
Vi har mulighed for at finde job nærmest imorgen så hvis vi var ligeglade ville vi nok bare alle forlade arbejspladsen..
Det synes jeg er værre end at bede dem om at få en aftrædelsesordning eller en lønstigning for at vi bliver til det sidste.
I sidste ende så vil de have MEGET større tab hvis vi siger op og vi snakker mange millioner kontrá det de skulle give for at beholde os.
Set fra vores side synes vi netop det latterligt at de overhoved ikke har tænkt den tanke og tager det som ingenting. Der er ingen plan B.
Det er enkelt, endten skal de beholder os og give os en gulerod for at blive ellers finder vi andet og ALT gå i stå og de mister mange mange millioner..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

I skal bede om 6 måneders løn i aftrædelseordning.
Og i skal have pengene nu og ikke om 3 år, da de her ellers kan planlægge det til at de lukker på deres præmisser, uden at give jer noget.
Pengene er selvfølgelig skrevet på en kontrakt der forpligter jer til at blive de 3 år, og hvis i siger op inden skal pengene betales tilbage, dette giver begge parter sikkerhed.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Youngandonit:

I skal bede om 6 måneders løn i aftrædelseordning.
Og i skal have pengene nu og ikke om 3 år, da de her ellers kan planlægge det til at de lukker på deres præmisser, uden at give jer noget.
Pengene er selvfølgelig skrevet på en kontrakt der forpligter jer til at blive de 3 år, og hvis i siger op inden skal pengene betales tilbage, dette giver begge parter sikkerhed.

det var da at bede om problem. Man betaler - fratrædelse - 6 mdr efter 4 år - 4 mdr efter 3 osv  - ved fratræden efter kontrakt men for himlens skyld da ikke forud - velkommen i den virkelige verden
vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ja normalvis ved funktionærstillinger.
Men dette er en unik position, og de kan sagtens bede om 12 måneders løn også, da virksomheden står til ar miste meget mere end det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Youngandonit:

Ja normalvis ved funktionærstillinger.
Men dette er en unik position, og de kan sagtens bede om 12 måneders løn også, da virksomheden står til ar miste meget mere end det.

det har ikke med det at gøre  det handler om man aldrig skal betale medarbejdere forud og hverken du eller jeg aner hvad virksomheden mener - ud over det trådstarter skriver men ALDRIG betal noget forud for 3 år - det ender i ulykke- tro mig (og firmaet går heller aldrig med med mindre de helt har tabt hovedet i planlægningen af outsourcing - og der tror jeg trådstarter har større tillid til de 4s betydning og firmaets villighed . men det ville være fint at få at vide, hvordan det endte. Jeg kender masser af den slags hvor alle blev fyret grundet vilde krav - og ofte 3 der gerne alligevel ville være med - og villighed til at tage tab frem for at opfylde krav. Det er slet ikke så ligetil

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Nov 16
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 00:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tager det med mig og så må vi se hvad det bliver til. Er ikke i tvivl om at det vil blive langtrukket process men vi sigter efter at have en aftale klar indenfor 1 måned ellers skal de ikke regne med noget fra vores side.
Vi er 1 for alle og alle for 1 så hvis vi ikke får noget igennem er vi alle væk, og omvendt får vi en god aftale igennem står vi sammen til det sidste.
Det er op til virksomheden hvad de vægter mest og det tror jeg godt jeg kender svaret på.. de har bare svært ved at skulle punge ud tror jeg.. men nu må vi se :)
Det er skam ikke kun højt stående ledere osv. Der skal have en del af kagen når det går godt takket være os på gulvet! Også skide på os når det er vi stiller krav til dem når vi bliver ramt på den måde.
Sådan fungere en sund forretning ikke i vores hoved desværre. Hvis folk acceptere den slags er det fordi de er bange for at stå frem og bare arbejder som En slags “slave” for dem så længe de har brug for en og blive sparket ud når de ikke har brug for en mere uden videre.
Vi er som skrevet unikke i vores position som vi ved ikke kan erstattes der og vil ikke tillade det.
De må tage den konsekvens når de vælger at flytte det til udlandet og have det med i regnestykket.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)