Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

årlig faktura for leje, men hvornår afregnes momsen?

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Overvejer om det er muligt, iht erhvervslejeloven, at opkræve en årlig leje, men med acontobidrag betalinger (og om dette i så fald kan anses som en pligtig pengeydelse). Hvis det kan undersøges, er forfaldstidspunket én gang årligt (= én faktura).

Skat skal naturligvis også være enig i ovenstående

Tilmeldt 11. Apr 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Arne og Thor

Tak for jeres input.

Nu fandt jeg frem til den tekst der inspirerede mig, skrevet af  Søhøjlandets Regnskabskontor - se link og tekst nedenfor. Måske bliver jeg nødt til at få fat i Skat for at få det afklaret hvordan det evt. kan gøres.. Så kan jeg også lufte din ide Arne.

Mvh Søren: 

 

https://www.shlrk.dk/index.php/hidden/33-sommerferie

citat:

LEJE AF LOKALER

Mange lejemål bliver betalt ved en fast bankoverførsel. Der sker således ingen PBS opkrævning, hvilket betyder, at det alene er lejekontrakten, der ligger til grund for den månedlige bankoverførsel.

Hvis der ikke sker opkrævning af lejen via PBS, som kan danne grundlag for en faktura, er det vigtigt, at udlejer mindst én gang årligt udsteder en faktura for den opkrævede husleje, således at lejer har grundlag for at kunne opnå momsfradrag. Udstedelse af fakturaen kan eksempelvis ske i forbindelse med den årlige opgørelse af el, vand og varme mv. og andre udgifter, som skal fordeles mellem lejerne.

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)