Hej Aminoer Jeg har en lidt større udfordring, som jeg håber i kan rådgive min på. En kunde købte før Jul et spisebord i olieret eg. Kunde fik stillet bordet op og givet dette borde engang olie ifølge kunde, efter anbefalingerne som kom med bordet. Det gav straks nogle udfordringer da træet reste sig og gav skjolder efter at de har sat et fugtigt glas på bordet. Jeg tog op til kunden for at se på pladerne og med mit begrænset kendskab til egetræ blev vi enig om at de skulle have et sæt nye plader. De får et hold nye plader og jeg fik afhentet det første sæt. Jeg siger til dem, sæt jer nu ind i hvordan man skal behandle bordet før i giver den noget olie!. Jeg får en melding fra dem, at det samme er sket med disse plader som med det første sæt. Det er så her jeg bliver lidt stram, for det er borde jeg har solgt igennem nogle år og hvor jeg som i ALDRIG har støt på problemer/reklamationer og det er 2 sæt plader som kommer fra forskellige produktioner. For at korte forløbet lidt af, så er vi kommet der til at jeg ikke vil godkende klagen, som en reklamation, da det de 100% sikkert har behandlet borderne forkert, pladerne er ikke ødelagte, men jeg kan ikke se at jeg skal kunne tage dem tilbage. Jeg har så tilbudt at tage bordet tilbage for at komme videre, hvor de skal sørge for at bordet blev pakke forsvarligt ind og transporteret til mig og at de skulle betale for fragten. Men det vil kunden ikke og her har sagen så været strandet et godt stykke tid. Kunden har siden klaget Center for Klageløsning, hvor efter jeg så har tilbudt at betale for halvdelen af fragten. Det er vi så blevet enig om, men nu erfare jeg at i hele forløbet har kunde brugt bordet i daglig dagen, som man gør med et spisebord. Men her bliver jeg så endnu engang lidt stram i det, at de nu har brugt bordet i snart 4 måneder og vil så returner det. Spørgsmål! Har kunden på bagrund af overnævnte ret til at få beløbet for bordet tilbage? Hvordan står jeg stillet som sælger? Hilsen Thomas |
Vi skal nok lige have præciseret dit Spørgsmål:
1) du har indgået forlig med kunden
2) du er nu utilfreds med, at du efter forligets indgåelse har fundet ud af, at kunden ikke har skubbet bordet til side og brugt et andet mens klagesagen stod på
3) du vil nu ud af forliget.
Er ovenstående korrekt forstået?