Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Reklamationer Hvor er min ret?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 21. Sep 11
Indlæg ialt: 207
Fra  IB.dk Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har en lidt større udfordring, som jeg håber i kan rådgive min på.

En kunde købte før Jul et spisebord i olieret eg. Kunde fik stillet bordet op og givet dette borde engang olie ifølge kunde, efter anbefalingerne som kom med bordet.

Det gav straks nogle udfordringer da træet reste sig og gav skjolder efter at de har sat et fugtigt glas på bordet.

Jeg tog op til kunden for at se på pladerne og med mit begrænset kendskab til egetræ blev vi enig om at de skulle have et sæt nye plader.

De får et hold nye plader og jeg fik afhentet det første sæt. Jeg siger til dem, sæt jer nu ind i hvordan man skal behandle bordet før i giver den noget olie!.

Jeg får en melding fra dem, at det samme er sket med disse plader som med det første sæt.

Det er så her jeg bliver lidt stram, for det er borde jeg har solgt igennem nogle år og hvor jeg som i ALDRIG har støt på problemer/reklamationer og det er 2 sæt plader som kommer fra forskellige produktioner.

For at korte forløbet lidt af, så er vi kommet der til at jeg ikke vil godkende klagen, som en reklamation, da det de 100% sikkert har behandlet borderne forkert, pladerne er ikke ødelagte, men jeg kan ikke se at jeg skal kunne tage dem tilbage.

Jeg har så tilbudt at tage bordet tilbage for at komme videre, hvor de skal sørge for at bordet blev pakke forsvarligt ind og transporteret til mig og at de skulle betale for fragten.

Men det vil kunden ikke og her har sagen så været strandet et godt stykke tid.

Kunden har siden klaget Center for Klageløsning, hvor efter jeg så har tilbudt at betale for halvdelen af fragten.

Det er vi så blevet enig om, men nu erfare jeg at i hele forløbet har kunde brugt bordet i daglig dagen, som man gør med et spisebord. Men her bliver jeg så endnu engang lidt stram i det, at de nu har brugt bordet i snart 4 måneder og vil så returner det.

Spørgsmål!

Har kunden på bagrund af overnævnte ret til at få beløbet for bordet tilbage?

Hvordan står jeg stillet som sælger?

Hilsen Thomas

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi skal nok lige have præciseret dit Spørgsmål:

1) du har indgået forlig med kunden
2) du er nu utilfreds med, at du efter forligets indgåelse har fundet ud af, at kunden ikke har skubbet bordet til side og brugt et andet mens klagesagen stod på
3) du vil nu ud af forliget.

Er ovenstående korrekt forstået?

Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 291
Fra  SIDWAVE Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

"En kunde købte før Jul et spisebord i olieret eg. Kunde fik stillet bordet op og givet dette borde engang olie ifølge kunde, efter anbefalingerne som kom med bordet.

Det gav straks nogle udfordringer da træet reste sig og gav skjolder efter at de har sat et fugtigt glas på bordet."

der står at kunder har olieret bordet, efter anbefalinger der kom med bordet.

dette har resulteret i et dårligt resultat.

ergo er anbefalingerne forkerte, og det er din fejl.

jeg synes bare du skal lade handlen gå tilbage.

så slipper du for bøvl, og hvis det var mig, ville jeg fastholde mig til at "anbefalingerne" viste sig at være forkerte, og dermed vil jeg som kunde ku vinde sagen over dig i retten.

du skal spørge dig selv, vil du bruge tid penge energi på dette, eller bare lad handlen gå tilbage ?

når du får bordet tilbage, kan du bare slibe det af og starte forfra, sælge det til en anden.

Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 291
Fra  SIDWAVE Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Louis Nielsen lavede dårlige briller til mig.

de gider ikke bruge tid og dermed penge på sager, så med det samme sagde de bare "du kan få pengene tilbage".

det gjorde jeg så, og fik istedet nye briller fra Synoptik.

Fra Herning
Tilmeldt 21. Sep 11
Indlæg ialt: 207
Fra  IB.dk Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Arne

1. Ja det er korrekt.

2. Ja jeg er ikke specielt positiv overfor at de har brugt bordet, nu hvor de efter deres opfattelse var nærmeste ubrugelig. Det havde jeg ikke ventet. Der høre til historien at jeg har været oppe ved kunden med et nyt sæt plader og her skete det samme, som jeg opfatter som fejl behandling. 

3. Jeg har jo lavet en aftale og jeg er en mand af mit ord, så med det ender nok med jeg tager den og kommer videre. Jeg vil nu også bare høre jeres meninger/erfaringer. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Hillerup:

Hej Arne

1. Ja det er korrekt.

2. Ja jeg er ikke specielt positiv overfor at de har brugt bordet, nu hvor de efter deres opfattelse var nærmeste ubrugelig. Det havde jeg ikke ventet. Der høre til historien at jeg har været oppe ved kunden med et nyt sæt plader og her skete det samme, som jeg opfatter som fejl behandling. 

3. Jeg har jo lavet en aftale og jeg er en mand af mit ord, så med det ender nok med jeg tager den og kommer videre. Jeg vil nu også bare høre jeres meninger/erfaringer. 

Hvis du har indgået en aftale efter sagen er indbragt for center for klageløsning, er du naturligvis bundet af den. Var det forhold at de har brugt bordet af så bristende betydning, at du ikke ville have indgået aftalen, mener jeg klart, at du burde have overvejet dette inden forliget blev stiftet. Jeg tror du får meget svært ved at komme ud af forliget, da der jo ikke er tale om helt utænkelige forhold. 

Personligt ville jeg nok fokusere på hvordan, at du kunne undgå lignende fremover. Har du overvejet en fin lille folder, hvori du beskriver den eksakte plejeprocedure? Det kunne eventuelt forhindre lignende fremover, sikre dig bedre og behøver ikke koste meget i tryk.

Fra Herning
Tilmeldt 21. Sep 11
Indlæg ialt: 207
Fra  IB.dk Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan

De købte faktisk bordet et stykke tid før Jul, men jeg var ude ved kunden med et nyt hold plader lige før Jul. Da de ikke skulle stå uden spisebord hen over Jul, så jeg kørte selv de 170 km fra mig til kunden med et nyt sæt plader, hvor jeg sagde at de nu skulle sætte sig godt ind i at oliere et bord.

Men du har nok ret i det med Bøvlet, men er jeg har dog svær ved at acceptere det.

Fra Herning
Tilmeldt 21. Sep 11
Indlæg ialt: 207
Fra  IB.dk Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har solgt denne model igennem 4 år. og aldrig haft nogen problemer med dem. Jeg har lige haft købt 5 stk. på lager som blev solgt for halvanden måned siden. Ikke hørt noget om nogen problemer.


Side 1 ud af 1 (8 indlæg)