Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan sms'erne bruges i retten

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Mar 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.
Håber vitterlig nogle kan og vil hjælpe.
Jeg har været gift t dags dato m min mand har søgt om skilsmisse.
Men nu er sagen den at han har bedraget mig økonomisk og ikke kun få penge og jeg har indtil igår ikke ville skrive under på skilsmisse papiret. Men følte mig tvunget a ham.
Jeg har både mundtlig fra ham og på sms han vil overføre penge et vist beløb hver månede.
Han indrømmer også i de SMS jeg har at han har begået bedrageri osv og han nok skal betale for han gider ikke noget lort som er hans ord.
Nu sitrer jeg lige pludselig og bliver rigtig ulykkelig for er jeg endnu engang blevet taget ved næsen og fordi jeg nu har skrevet under på d skilsmisse tænker jeg wow render han fra sin aftale.
Og her kommer mit spørgsmål kan de SMS bruges i en ret sag hvis det skulle komme så vidt. Og hvad mht mundtlige aftaler holder de også i retten.
Håber vitterlig jeg ikke bliver taget ved næsen igen igen.
Håber nogle kan hjælpe mig.
Forsat skøn dag.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Sms'er kan sagtens anvendes som bevismiddel og en aftale kan sagtens nedfældes i en sms.

Noget andet er så formuleringerne, idet noget som er indforstået for dig kan være uklart for en dommer. Endvidere kan der være andre forhold, som kan påvirke resultatet i en bestemt retning.

Du bør overveje at gå til en advokat, alternativt en retshjælp - sidstnævnte kan findes via Google.

Tilmeldt 26. Mar 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svar.
Han skriver direkte i den ene sms han nok skal betale mig hver månede hvori jeg svarede tilbage mht det pengebeløb for hver månede resten a 2019 for også så man kan se hvad det drejer sig om hvortil han svare ja.
Han har flere gange indrømmet via SMS at han har begået bedrageri lort.
Og jeg har også en telefon optagelse hvor han nævner det.
Men var bare bange for nu hvor han var så hurtig på aftrækkeren mht jeg skulle underskrive den skilsmisse at han så kunne finde på at løbe fra vores aftale.
Han tømte jo også vores kælderrum m masser a vores inventar uden min viden flyttede uden min viden fik en anden bopæl lejlighed mens vi var gift.
I 3 måneder bildte han mig ind at hsn boede i en campingvogn på landet m hele oktober november december boede han i sit nye hjem m vores ting fra kælderen plus vores hsvemøbler fra altanen.
Derfor jeg ikke har den store tiltro plus jeg lider a sclerose og føler mig vitterlig udnyttet som syg hvis du forstår.
Men igen tusind tak f svar.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at det skal lyde stødende, så vil jeg ikke forholde mig til det du skriver - det er simpelthen en for konkret og kompleks en vurdering. 

Hvis du ikke har råd/lyst til at søge en advokat, så kontakt en retshjælp; http://sirh.dk/andremuligheder/

Hvis du siger, at han har begået bedrageri og, at du følte dig tvunget til at underskrive et dokument, bør du gøre noget ved det med det samme. Jo længere du lader det være som det er, jo nemmere er det at argumentere for, at det skete frivilligt. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)