Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan ATP pension hæves før tid ?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Mar 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Har lige et spørgsmål :) kan min ATP pension hæves før tid, har ret mange penge der og de vil varme lidt ved virksomheds start :)

Tilmeldt 26. Mar 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal lige siges at jeg talte med en på et tidspunkt der netop havde fået udbetalt hans pension i forbindelse med opstart af ejen virksomhed, og kan huske han sagde at han havde fået overført pensionen til et andet selvskab der kunne udbetale.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

ATP kan ikke overføres til andre pensionsselskaber og tidligst ubetales ved folkepensionsalder/dødsfald

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Mar 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er helt sikkert ikke korrekt, hvis jeg fra flytter landet og forviser en forskudsopgørelses hvor der står jeg ingen gæld har eller ejer noget kan jeg få dem udbetalt. Det har jeg fået at vide af dem, men syntes det lidt drastisk manøvrere at gøre :) så tænkte der måske var en anden mulighed, derfor spørgsmålet her på tråden
Mvh davse

Tilmeldt 26. Mar 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Rettelse årsopgørelse :)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Davse:
Det er helt sikkert ikke korrekt, hvis jeg fra flytter lande

Fra borger.dk vedr. udbetaling af ATP også ved flytning til udlandet, førtidspension osv.: 

<snip>
Du får først udbetalt din pension fra ATP, når du når folkepensionsalderen. Det er ikke muligt, at få din ATP pension udbetalt før folkepensionsalderen. Det gælder også, hvis du fx får tilkendt førtidspension, lider af en livstruende sygdom eller flytter til et andet land end Danmark. Folkepensionsalderen afhænger af, hvornår du er født.

Ca. 3 måneder før din pensionsalder modtager du et brev fra ATP med oplysninger om, hvornår og hvor meget du får udbetalt. Er du født i december, vil du modtage brevet ca. en måned før din pensionsalder.

Pengene overføres automatisk til din NemKonto
</snip>

Tilmeldt 26. Mar 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok det virker klart, de oplyste mig faktisk at hvis jeg fraflyttede landet og kunne fremvise en årsopgørelses med ingen gæld eller ejerskab at de kunne udbetales med trækprocent -60%

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

ATP kan ikke udbetales  førtids ved flytning men du kunne jo have nævnt flytning fra start - Jeg synes du virker meget for opsat på at skulle have din atp ud som næsten forudsætning for at blive selvstændig

Når nu du er så uenig - hvorfor tager du så ikke - som den dygtige selvstændige du da givet bliver, og kontakter ATP og får et svar du tror på?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Mar 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for hjælpen, ha en rigtig god aften.
Mvh davse
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)