Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sverige

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Mar 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino

Og undskyld mit lidt bizzare brugernavn, men ALT andet var optaget 😜

Jeg er netop flyttet fra København til Malmö. Ikke for at score en billig bil, men en udenlandsk kæreste. Da vi ikke kan bo sammen i Danmark.

Jeg har forsøgt at åbne et 1kr IVS i Danmark men fik et brev fra skat at de ville have ca. 500.000kr i depositum for at lade mig momsregistere da der har været en del svindel med IVS selskaber. Er der andre der har fået den slags krav?

Og er der nogen der har erfaring med at åbne virksomhed og bankkonto i Sverige? Som sagt er jeg lige flyttet her over og alt er kaos 😏
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder mystisk - Skat kan ikke generelt stille krav om sikkerhed for moms uden en specifik begrundelse - ex at de tidl har tabt skat/moms på dig men slet ikke bare ½ mio for at stifte IVS

Du må da meget gerne anonymisere brevet men kopiere så man kan se, at det virkeligt er skat er, alene fordi IVS har givet dem tab som selskabsform, kræver ½ mio i depositum

Sverige har en del former for virksomhed - fra vor personlig til typen ApS . husker ikke om de har et 1 kr selskab - bankkonto er givet mindst lige så svært som i D og  sikkert ikke lettere, når du er nytilflyttet, men meget vil afhænge af OM du har en fast indtægt eller alene skal have indtjening fra nyt firma

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Mar 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John

Jo det kan jeg godt. Hvor skal jeg sende brevet hen ?

Er der nogen der kan hjælpe med aller anbefale nogen der kan hjælpe mig med at stifte en virksomhed i Sverige ?
Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Det lyder mystisk - Skat kan ikke generelt stille krav om sikkerhed for moms uden en specifik begrundelse - ex at de tidl har tabt skat/moms på dig men slet ikke bare ½ mio for at stifte IVS

Du må da meget gerne anonymisere brevet men kopiere så man kan se, at det virkeligt er skat er, alene fordi IVS har givet dem tab som selskabsform, kræver ½ mio i depositum

Sverige har en del former for virksomhed - fra vor personlig til typen ApS . husker ikke om de har et 1 kr selskab - bankkonto er givet mindst lige så svært som i D og  sikkert ikke lettere, når du er nytilflyttet, men meget vil afhænge af OM du har en fast indtægt eller alene skal have indtjening fra nyt firma

vh John Hannover

Kan det tænkes at det er fordi stifter ikke er hjemmehørende i DK, men har bopæl i Sverige?

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 26. Mar 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Flemming.


Da jeg ansøgte boede jeg i Danmark. Det undre mig for der var ingen problmer at få lov til at betale 650kr til erhvervs og selskabsstyrelsen for at oprette mit IVS. Man da jeg ville ansøge om at indberette moms så ville skat have knap en halv million kr i sikkerhed. Så de 650kr er lige ud af vinduet da jeg umuligt kan skaffe den slags penge til sikkerhed 😣 Og nej jeg har aldrig haft virksomhed før og jeg skylder så vidt jeg ved intet til det offentlige.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming:

Cookie - John Hannover:

Det lyder mystisk - Skat kan ikke generelt stille krav om sikkerhed for moms uden en specifik begrundelse - ex at de tidl har tabt skat/moms på dig men slet ikke bare ½ mio for at stifte IVS

Du må da meget gerne anonymisere brevet men kopiere så man kan se, at det virkeligt er skat er, alene fordi IVS har givet dem tab som selskabsform, kræver ½ mio i depositum

Sverige har en del former for virksomhed - fra vor personlig til typen ApS . husker ikke om de har et 1 kr selskab - bankkonto er givet mindst lige så svært som i D og  sikkert ikke lettere, når du er nytilflyttet, men meget vil afhænge af OM du har en fast indtægt eller alene skal have indtjening fra nyt firma

vh John Hannover

Kan det tænkes at det er fordi stifter ikke er hjemmehørende i DK, men har bopæl i Sverige?

det kan jeg ikke tro at skat kan kræve sikkerhed på ½ mio af udenlandske borgere der vil stifte IVS - slet ikke inden for EU så det kan jeg helt enkelt ikke tro Jeg tror enten det er en misforståelse - eller - at Skat har givet en begrundelse for et så voldsomt sikkerhedsstillelseskrav

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Nakkeost:
Hej Flemming.


Da jeg ansøgte boede jeg i Danmark. Det undre mig for der var ingen problmer at få lov til at betale 650kr til erhvervs og selskabsstyrelsen for at oprette mit IVS. Man da jeg ville ansøge om at indberette moms så ville skat have knap en halv million kr i sikkerhed. Så de 650kr er lige ud af vinduet da jeg umuligt kan skaffe den slags penge til sikkerhed 😣 Og nej jeg har aldrig haft virksomhed før og jeg skylder så vidt jeg ved intet til det offentlige.

er det et eller andet med speciel risiko for skat/moms/afgifter - spiritus eller lignende vi er ude i?

Du må da klart skriftlig have fået en begrundelse for krav om depositum på ½ mio kr til skat for nyt IVS - det er ikke en standard  -så du må have fået en grund - og hvis ikke - så må du skrive og bede om en præcis skriftlig begrundelse for krav om et så stort depositum

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Mar 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Cookie - John Hannover:

Du må da klart skriftlig have fået en begrundelse for krav om depositum på ½ mio kr til skat for nyt IVS - det er ikke en standard  -så du må have fået en grund - og hvis ikke - så må du skrive og bede om en præcis skriftlig begrundelse for krav om et så stort depositum




Jeg er helt enig med John i, at du bør have fået en begrundelse for kravet om depositum fra Skat.

Jeg oplevede selv for fire år siden, at få et krav om depositum fra Skat, i forbindelse med oprettelsen af to forskellige IVS'er. Begge gange var kravet et depositum på 50.000 kroner + vi i de første 12 måneder, skulle afregne moms månedsvis. Begge gange var begrundelsen, at jeg i en tidligere virksomhed, var kommet til at skylde Skat penge, i manglende momsafregninger.

Da jeg et halvt års tid senere var med til at oprette et ApS, blev vi dog ikke bedt om at stille et depositum til Skat.

Efter de første 12 måneder, gik var over til at afregne moms på almindelige vilkår i IVS'erne.
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)