Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Underleverandør svigter, uden der er en kontrakt.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 1. Feb 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle. Jeg vil høre om nogen kan komme med noget input omkring en meget kedelig sag.
Jeg kommer i kontakt med en person som har solgt sig som en guru indenfor hans fag. Jeg har en stor kunde som spørger mig om jeg kan leverer et projekt , hvortil at jeg svare det kan jeg godt. Jeg kontakter "guroen" som laver hele beregningen samt, omkostninger. Hvad som skal bruges, hvor mange timer det tager, og laver en pris for hele projektet!, vi bliver så enige om at spille med åbne kort og han gennemgår listepriserne mig, og vi bliver enige om at vi skal tjene 20000,- på hele projektet. Jeg sælger projektet og jeg får ordren og fortæller vi har fået ordren, han fortæller mig at han selv vil stå for det hele. Hager fat i en af mine leverandører og dimensioneret det anlæg de skal leverer til projektet. Han bestiller ligeledes nogle af de materialer som skal bruges, men langt fra alle. Så går han i gang og fortæller mig at han ikke kan få kredit hos en af leverandørerne, vi bliver enige om at den leverandør kan fakturere mig, (Vi arbejder jo med åbne kort). Kort efter han går igang, kontakter han mig da han ikke har truckcertifikat og at han ikke kan håndterer at få produkterne på taget alene, så vi bliver enige om at jeg kommer og hjælper en dag, det viser sig så at han har glemt at bestille nogle ting så vi må stoppe efter en halv dag, jeg lover så at jeg kan komme igen dagen, og det samme sker i 3 dage i træk. På dag 4 hvor jeg ikke skulle hjælpe ringer han igen og beder om hjælp, jeg sender en anden og sådan går det resten af ugen og igen ugen efter. Montagen udvendig bliver næsten færdig, så skal den udføres montage inde, og her sker det så igen, han har ikke bestilt lifte, så jeg får bestilt en lift( er en del af omkostningerne i hans tilbud). Han skal også bruge noget hjælp igen, jeg sender 2 personer, de kommer og hjælper dag 1, han forlader så pladsen med ordene om at, hans ekspertise er for stor og forlader stedet og kommer lige lidt dagen efter og herefter kommer han kun en sjælden gang imellem, altså mine folk laver arbejdet, manden gør ikke sit arbejde. Dette fortsætter på den måde, jeg er selv ude fir at hjælpe til for at vi kan holde slutkunden glad, til trods for det går langsommere end det normalt ville gå med folk som har prøvet det før. Hvor om alt ting er, så kommer der utallige undskyldninger for ikke at han selv møder op. Jeg får et møde sat i stand med ham og han indser alvoren og lover at gøre arbejdet færdigt, ugen ender det med at det er mig som sørger for materialer, truck, lifte og kran, da han ikke gør hans arbejde.det skal lige nævnes at det er på hans bestilling af jeg sørger for tingene. Det store anlæg sættes på plads og det viser sig at det er forkert dimensioneret og igen opstår problemer, han tager sig ikke af arbejdet, og lyver, problemerne hober sig op. Projektet er endnu ikke færdigt og mit dilemma er at et projekt som skulle stå færdigt i dec 2018 og nu skriver vil april 2019 og manden siger han er syg. Jeg har sendt ham en regning på det arbejde han har bestilt herunder produkter og han afviser denne. Mit dilemma er at jeg gerne vil have projektet gjort færdigt. Lige nu er situationen den at jeg har afholdt alle udgifter og at jeg gerne vil have afsluttet projektet overfor slutkunden,!, hvis jeg bestiller en anden til at udføre arbejdet, bliver det jo pludseligt mit ansvar og økonomien kommer jeg til at hænge på. Men manden har tilsyneladende ikke penge og kommer ikke tilbage med en plan for færdiggørelse af projektet. Jeg har aldrig været udsat for noget som dette. Kan jeg bestille en anden til at gøre projektet færdigt for hans regning? Uden at jeg hæfter for noget som helst. Salgspriser er allerede lavere end kostprisen. Er der nogen som kan komme med gode forslag. Han.meget frustede.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46465
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

den kan du ikke forvente løst her - du skal gå til en advokat . og du skal regne med det let koster 20-50.000 kr at få hjælp og nok mere. 
Det er tale om helt forkert start desværre og mangelende klare aftale om hvad der sker hvis en part ikke overholder alt - og det er TUNGT at køre i retten, og næsten uanset hvad, ender hver part med sin omkostning til jura

Fat i en jurist som første huk og bed om pris overslag  og - overvej inden, om der er noget at komme efter eller om du "partner " er et værdiløst IVS som du alligevel næppe nogen sinde får penge fra

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 1. Feb 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John tak for dit svar. Der er tale om en enkeltmands virksomhed, og jeg ved han ejer et hus, så selv om det er hårdt, så ser jeg ikke anden udvej end at gå til min advokat. Men mit største problem er at få gjort projektet færdigt. Men tak for dit svar.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12663
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Autocon:
Men mit største problem er at få gjort projektet færdigt.

Det gør du da absolut ikke med at køre frem med det tunge skylds , såsom advokat.   jeg antager at det ene og alene er dig der er ansvarlig overfor tungen, er det tilfældet vil jeg anbefale at du skynder dig at finde en plan B  inden din kunde evt. hæver handlen, da du så virkelig vil være på røven.

I øvrigt kan det undre at du/i laver et åbenbart større projekt hvor I kun tjener sølle 20.000 DKK - det lyder mildest talt noget amatøragtigt.

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 15. Feb 19
Indlæg ialt: 6
Fra  JS Marketing Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Glem alt om Advokat lige nu, det vil bare blive meget dyrere for dig lige nu. Det du gerne vil er, at få lavet projektet færdigt så du har en tilfreds kunde. Så det bare at finde en anden, da deadlinen er overskredet så meget. Du taber nok på denne case, men hellere det end en sur kunde. 

Så må du tage slåskampen med ham guruen bagefter og vurdere om det ikke bare er at sende ham faktura på det han skylder og så køre videre med incasso og så fogderetten. Det nok den billigste vej, for dig ;-) 

Held og lykke med det hele ;-)  

Fra Silkeborg
Tilmeldt 1. Feb 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Der skulle stå 200000..sorry. Jeg har været tålmodig siden december, min kunde har selv set ok konstateret at guruen ikke har gjort sit Arbejde, forladt arbejdspladsen, givet misinformstioner, mv. Min kunde er rystet over personen.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12663
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Autocon:
Min kunde er rystet over personen.

Men det hjælper jo ikke dig noget.

Se at få gjort dit arbejde færdigt, så kunden ikke pludseligt mister tiltroende på at du formår at få gjort projektet færdigt. Du står rigtigt dårligt hvis kunden pludseligt vælger at hæve handlen, pga. manglende levering / færdiggørelse.  Find en ny rådgiver der kan hjælpe dig med at få projektet færdiggjort.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)