Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervslejemål

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 24. Feb 15
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har en dialog igang med udlejer til mit erhvervslokale i et center.
Udlejer siger at kvm. er 15 kvm, men ved opmåling af ydervægge m.m. bliver det til 14,3. Står der nogle steder i loven at der skal rundes op eller ned? De skriver i kontrakten ca 15 kvm og har udregnet en pris fra 15 kvm.

Derudover har udlejer givet mig en deadline fra dagsdato på 7 dage til at underskrive ny lejekontrakt og ser ellers manglende underskrift som opsigelse af lejemålet. 

Jeg har en lejekontrakt som går tilbage fra 2016 og udlejer har ikke fornyet denne siden hen. Centret er sidste år lavet om og jeg har fået nyt lokale hvor kontrakten er lavet om og muligheden for at drive min virksomhed ændre sig markant i forhold til den nye kontrakt, hvilket vil gå ud over mit firma økonomisk.

Jeg har siden fornyelse haft en kørende dialog med udlejer, men nu skriver de dette med deadline - kan de gøre dette? 

Derudover skriver de har min kontrakt fra 2016 at den udløber pr. 31.12.18 , hvilket ikke står skrevet i min 2016 kontrakt. 

Håber i kan hjælpe eller henvise til eventuelt firma der kan hjælpe med håndtering af dette.


På forhånd tak

Fra 8670 Låsby
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Normalt kan de ikke blot opsige med 7 dages varsel. Hvis du har fået nyt lokale, kan de i princippet godt lave ny kontrakt, men jeg vil mene de skal så skal opsige den gamle på gældende vilkår. Hvis der ikke står nogen udløbsdato i din 2016 kontrakt, er det selvfølgelig ikke gældende.

Hvis i ikke kan blive enige, er det jo formentlig et retslig spørgsmål, og med mindre du har advokat dækning i din forsikring, kan det jo blive bekostlig og køre en sag. Men nogle gange kan det hjælpe blot at få en advokat til at lave et skriv.

Jeg vil anbefale du melder dig ind i ELO (www.elo.dk) - koster et beskedent årligt beløb og får rådgivning af dem, hvordan de vurdere din sag er. De vil også kunne køre dialogen for dig, hvis du vælger at tage sagen videre. Vi benyttede dem ved en sag, og de har advokater tilknyttet med speciale i erhvervslejeloven.

Mvh

Henrik

Fra København
Tilmeldt 24. Feb 15
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

Jeg er i mellemtiden også gået igang med at tage fat i LLO erhverv og evt også Elo, da det bliver mere omfattende en ligeså. 

Fra Århus
Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 168
Fra  Paragraf Advokaterne Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Troels,

Udlejer kan ikke bare opsige dig. Der er meget strenge regler i erhvervslejeloven for opsigelse af en erhvervslejer. Og det lyder ikke til, at du har en tidsbegrænset aftale. Så du skal ikke være bange for udlejers deadline,  men tage det helt roligt. 

Ifht. om det er 14,3 eller 15 kvm, så kan du ikke gøre noget ved det. Du har accepteret lejen, og muligheden for lejenedsættelse i erhvervslejemål er kompliceret og dyr, så der skal være tale om, at du betaler væsentligt for meget, før der evt. kan gøres noget ved det.

Håber du har fundet god rådgivning. Ellers er du velkommen til at tage fat i mig. Hos Paragraf Advokaterne har vi hele tiden rigtig mange lejesager kørende over hele landet.

Advokatfirmaet Paragrafadvokaterne

Advokatbistand - Selskabsret - Ophavsret - Lejeret - Erstatningssager - Inkasso

Fra København
Tilmeldt 24. Feb 15
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren,

Tak for din besked.  Min kontrakt fra 2016 står der at kontrakten udløber 31.12.16 og skal fornyes, men jeg har ikke fået fornyet kontrakt siden. 

I den nye kontrakt for 2019 skriver de 15 kvm - den har jeg ikke skrevet under på endnu, så derfor kan det godt ændres til 14,3, men må de bestemme om der kræves for 15 ?

Tak for det - jeg skal ind til rådgivning idag, så det må jeg se om de kan :) 

Mvh

Troels

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)