Jeg er så uheldig at have bestilt adresseservice hos en dybt uprofessionel virksomhed, som ikke har videresendt breve som aftalt. Jeg har gennem 1,5 måned rykket flere gange pr. email til de emailadresser virksomheden har oplyst, som de aldrig har svaret på. Herefter har jeg sendt en ophævelse af aftalen. Hvor de så efterfølgende har sendt en baguddateret faktura med 1 måned + 14 dage betalingstid. Jeg gjorde straks indsigelse mod fakturaen pr. email. Herefter har de sendt en ny faktura på endnu en måned. Jeg har d.d. sendt et rekommanderet brev med endnu en ophævelse af købet og indsigelse mod de 2 fakturaer. Hvordan skal jeg håndtere de fakturaer jeg har modtaget. Skal de bogføres? |
Normalt ja - men du skal jo bede om en kreditnota/kræve en kreditnota - men da en faktura jo trods alt give en gæld, så bør du bogføre dem - indtil det er afgjort vil jeg råde til. I har en twist - du har bestilt - men mener ikke at have fået leveret - og så skal det jo afgøres hvem der har ret - i værste fald i retten, hvilket vil koste jer begge en masse
vh John Hannover