Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kreditorgæld

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Chai Nat
Tilmeldt 10. Jun 07
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 06:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man er kreditor hvordan så ? Skal man minde skyldner på dette en gang om året eller hvad. Ligeledes hvis man er debitor skal man så mindes om det en gang om året 

Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 291
Fra  SIDWAVE Skrevet kl. 08:10
Hvor mange stjerner giver du? :

send 1 rykker om måneden, og opkræv 100 kr hver gang (opskriv gælden med 100 kr, det er lovens max)

jeg er bare så træt at folk der ikke betaler, så jeg truer med inkasso allered første gang :)

ligesom el, husleje, tv abb, hvis man ikke betaler, kommer der en rykker måneden efter..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Kort beskrevet forældes alm forbrugsgæld (din håndværker har du ikke betalt) efter 3 år og f.eks bankgæld efter 10 år og forudsætning er at gælden er anerkendt EN gang af skyldner - i bankgælds fald er selve låne indgåelsen mig bekendt = anerkendelse af gælden. Jeg mener dog renterbanklån har 3 års forældelse modsat hovedstolens 10 år
For at gælden så ikke skal falde for en sådan forlængelse skal den på ny anerkendes at skyldner, ofte via en tur i fogedretten som jeg husker det - inden for 3/10 års fristen

Herudover mener jeg der er to frister mere - en 5 år forældelse for løn forhold ved ansættelser og så har personer der måtte tabe penge på 20 års frist for tab på indlån og renter

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Århus
Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 168
Fra  Paragraf Advokaterne Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Som John rigtigt skriver, forældes dit krav efter 3 år, hvis ikke du forinden har fået en skriftlig skylderkendelse eller har indledt en retssag mod debitor. Skylderkendelse og dom er gyldig i 10 år, men kan forlænges ved at sende sagen i fogedretten forinden forældelse indtræder. 

Renter forældes efter 3 år, men kan sikres i 10 år, ved at sende sagen i fogedretten inden de 3 år udløber. Så generelt er det en god ide at gå i fogedretten med gælden mindst hvert 3. år, hvis ikke debitor betaler.

Du må gerne sende påmindelser til debitor, men de har ikke nogen selvstændig juridisk værdi. Du må max. opkræve rykkergebyrer for tre rykkerskrivelser (i alt 300 kr.). Det gælder uanset hvor mange rykkere du sender.

Jeg har et advokatfirma/inkassofirma hvor vi kan inddrive gælden på meget fordelagtige vilkår. Hvis du er interesseret i at høre mere, er du velkommen til at kontakte os på tlf. 73 70 93 20.

Advokatfirmaet Paragrafadvokaterne

Advokatbistand - Selskabsret - Ophavsret - Lejeret - Erstatningssager - Inkasso

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)