Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbytteskat fra dansk Holding

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Nov 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har et Holding selskab, som ejer halvdelen af et byggefirma samt halvdelen af et firma der udlejer huse. Mit spørgsmål til det er: Jeg flytter snart til udlandet, og trækker mig tilbage fra arbejdsmarkedet, jeg er bare itvivl om jeg stadig skal betale dansk udbytteskat, hvis jeg køber hus osv. I udlandet.
Sætter pris på alle svar på forhånd tak.

Hilsen Sebastian

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja med alt jeg ved, men vent på andre, så er standard, at man betaler udbytte skat (selskabet tilbageholder og indbetaler foreløbig udbytte skat med 27% og så betaler man så også udbytte skat i ens nye hjemland, så søger man udbytte skat refunderet fra Danmark (det er det hele den store udbytteskatteskandale går ud på - at udlændinge tilbagesøgte udbytteskat fra danmark - selv om de aldrig havde ejet aktierne reelt

vent på andre

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Nov 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret(-=

Jeg er nu nået lidt længere med tanken, og vil gerne spørge om lidt mere hjælp fra dig(-=

Jeg tænker at jeg kommer til at flytte til Schweiz. Mit spørgsmål til dig er dog om jeg kan få pengene fra mit danske holding selskab ud til Schweiz'isk skat, mener den er 0%. Holding selskabet generer hvert år passiv indkomst på 1mil. Jeg ved at hvis man har aktier for over 100.000kr, så vil de blive betragtet, som realiseret når man flytter ud af landet. Hører mit holding ikke ind under der?

Med venlig hilsen

Sebastian

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du bør da med de beløb - gå til en revisor og få gennemgået alt inden du flytter men - umiddelbart vil der nok være en såkaldt havelåge beskatning her

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil også klart anbefale at du finder en revisor - og allerhelst en revisor som både har erfaring med denne slags transaktioner og har en samarbejdspartner i det land du overvejer at flytte til. Og gør det i god tid :-) Bed evt. om at tale med en eller flere personer som de har hjulpet til det pågældende land.

De fleste lande i Europa har et "dansker community" med folk der har gjort det som du overvejer. Det kunne også være en idé at kontakte dem (google "danskere i schweiz"). 

Tilmeldt 24. Nov 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hjælp begge toSmile Lyder som om jeg burde tage fat i en revisor.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Oniard:

Tak for hjælp begge toSmile Lyder som om jeg burde tage fat i en revisor.

Du bør helt klart gå til nogle af de multinationale revisionshuse med dette. Nu ved jeg ikke hvor vanskeligt samarbejdet med Schweiz er, men i relation til eks USA er det MEGET svært at finde nogen der har styr på begge ender.
Dette er en gammel tabel over udbytteskat og selvom vi har verdens højeste skat idag lyder det til at den skal stige under den formodede næste regering, og at det kan betale sig at skynde sig at komme ud hvis det er planen.
Som du kan se i tabellen er der en del lande det kunne være langt mere relevant at have selskabet i.
 

Inden Danmark igen bliver omfattet af ANKERnomics var det da interessant at vide om man kan planlæge sit liv så man selv og ens familie kan få glæde af den indsats og risiko man yder/tager, for Danmark bliver da mere og mere latterlig at have som basis for en eksportvirksomhed.
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)