Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvar har I gjort for at få jeres forretning til at være bæredygtig og voksende

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Dec 08
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

For 4 måneder siden startede jeg (genstartede efter et katastrofalt samarbejde med anden virksomhed) min lille virksomhed. Vi udvikler kundespecifikke it-løsninger til Danske og udenlandske virksomheder. Jeg arbejder selv som systemudvikler og køber desuden timer i udlandet til vores kunder.  Forretningen kører nu ganske fornuftigt og heldigvis har vi en fornuftig kundemasse.  Jeg har startet min virksomhed som ApS med indskud på 50.000 og egenkapitalen efter de 4 måneder er på cirka 700.000 kr og når maj måned er afsluttet er den på cirka 1 million kroner.  Der er udgifter i virksomheden for 200.000 kr. om måneden og et overskud på 100.000 til 150.000 kr. om måneden. 60% af vores indtægt kommer pga. af faste kontrakter mens de resterende er nysalg. Vi har ingen gæld og alt er selv finansieret.

Men når man har startet sin egen lille virksomhed så vil man også gerne se tingene vokse. Vi har nu gode lokaler i Aarhus samt har ansat en sælger (25.000 om måneden + provision). Så når vi får gang i salget gennem sælger så skal omsætningen nok stige. Min holding er dog alt hvad vi gør skal være for egne midler så der MÅ under ingen omstændigheder vækstes for ikke egne midler. 

Da jeg er godt træt af at skulle betale 5000 - 6000 kr. om måneden til Azure og AWS har jeg besluttet at vi køber egne servere. Det er en invistering på 50.000 kr. men forventer at de er tjent hjem inden for 1 - 1.5 år.

Men hvordan er I kommer hvortil I er i dag og hvilken tanker gjorde I jer da I skulle vækste.

Tak for hjælpen og god weekend.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)