Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spændende startup med stort potentiale, mangler en investor

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Et rookie spørgsmål som jeg håber giver mening - og svar - fra de lidt mere erfarne herinde.... (Martin Thorborg)

Jeg har startet en virksomhed/online platform, hvis primære opgave er at skabe kontakt mellem A og B. Altså fået udviklet en app, som i bedste Just Eat stil skal forbinde udbydere og forbrugere i et stort marked.

Nu er jeg så nået dertil hvor prototypen/design appen er færdig, gennemtestet og skal testes for udbyderne lige efter påskeferien, inden marketing arbejdet med bl.a. influencere starter op umiddelbart bagefter.

Til den sidste del af projektet, men at få den endelig version af appen klar, får jeg brug for ekstra kapital, og har derfor meldt mig ind og betalt de 995,- plum moms, for at få adgang og kontaktmulighed til mulige investors, men meget mærkeligt så var der ingen - ud af rigtig mange - som matchede mine kriterier som virksomhed, hvilket jeg finder underligt når jeg kan se at der er rigtig mange som søger at investere i netop sådan en virksomhed som min.

Det er ovenikøbet et relativt lille beløb, i det jeg kun søger 250.000,- for 15% af min virksomhed.

Nu kommer spørgsmålet....

Er det en gammel investor side, siden de fleste opslag fra investors er flere år gamle, eller hvad gør jeg forkert siden mit opslag ikke har nogle match?

Og hvad og hvor har I andre evt. søgt efter investors til jeres nystartet projekter?


Venlige hilsener
/Torben

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan vel sige det er en gammel side ja - men mener også den er fungerende

Det som givet er vanskeligt for dig er, at du er på test plan med et projekt som der laves masser af. Investorer vil generelt se man er ude over testniveau - at man har bevist der er et marked og at man kan håndtere det. Se Løvens hule. Kommer der folk der og beder om penge, så er de første spørgsmål altid - hvad omsatte I for i år og hvad venter i næste år. 

Alt der bare er nået til test - er meget vanskeligt at få investor med i - det flyder med den slags, og de vil også tænke - Hvad skal de med penge nu. De har udviklet en platform, hvorfor kan de ikke klare test selv og få den ud på markedet for egen motor og bevise berettigelsen? Hvornår kopieres ideen af nogen der går hurtigere på markedet osv

1.666.666 kr i værdisættelse for en ide - er meget. Få den testet og ud på markedet- bevis behov og salg, og du kan værdisætte langt højere, OG det er lettere at få pengene

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Torben

Som iværksætter skal du selvfølgelig tro så meget på din idé at du synes den er mange penge værd. Bliv ved med det.

Omvendt har jeg aldrig mødt nogen som tager afslappet på en investering til 250.000 kr, så jeg vil ikke anbefale dig at møde en potentiel investor med et budskab om at "250.000 er et relativt lille beløb".

Med hensyn til at søge efter investorer, så kan det være relevant at kigge efter prominente erfarne folk indenfor den branche du vil operere i. Støvsug avisartikler og linkedin og prøv at få noget "face time" med folk der, om ikke andet, så kan hjælpe dig videre i retning af den/de rigtige personer. Det behøver bestemt heller ikke kun være en investor. Husk også at en investor i stort omfang satser på dig personligt og ikke produktet.

Fortsat held og lykke med dit projekt.

    

Tilmeldt 16. Apr 19
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Det lyder som om du skal bruge 250k på markedsføring, og hvis dette er tilfældet, så kan jeg godt forstå der ikke kommer noget svar retur på amino kapital. Ud over dette, så laver investor i de fleste tilfælde kun en investering af en sådan størrelse, hvis du kan se ting allerede virker og er oppe at køre. Med andre ord. Du må starte fra bunden, og arbejde dig op før der er spænende.
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)